JÁTÉKRA FEL!

Csete-Szabó Annabella: Memóriajáték

A játék neve, címe: Memóriajáték

A játék pedagógiai célja: Gyerekek önfeledt játéka együtt.Memória fejlesztés.Közösségi érzés fejlesztése.Érzelmi fejlesztés.Gyors reakció fejlesztése.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Szóbeli figyelmeztetés,hogy a gyerekek finoman érintsék meg egymás fejét.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Plüssállat

Az előkészítés feladatai: Hely biztosítása a játékhoz.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékidőben kezdeményezés a gyerekeknek énekkel:Ki játszik ilyet, majd megmondom milyet…

A játék megnyitása, nyitánya: Leülünk egy szőnyegre körben a játékvezetővel és a plüssfigurával.

A játék menete, játékszabályok:Mindenki választ egy állatnevet.Elismételjük 3 alkalommal egymás után,hogy ki milyen állat. Ezután valaki középre áll a plüssállattal.Elhangzik egy állatnév, ami nem lehet azé, aki a kör közepén áll.A kör közepén álló személynek meg kell érintenie a fejét a plüssel akinek az állatnevét hallotta.Közben aki hallotta az állatnevét gyorsan mondania kell egy másik állatnevet, nehogy a fejéhez érjen a plüssállat, különben ha ez nem sikerül helyet kell cserélni azzal aki megérintette a fejét.Ha helycsere történt annak aki leül a körbe kell mondania egy állatnevet.

A játék lezárása: A játékot addig zajlik,míg a gyerekeknek van lelkesedése.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék befejezése előtt szóban figyelmezteti a játékvezető a csoportot,hogy az utolsó kör következik.Végül mindenkit megdicsér aki gyorsan tudott reagálni a feladatra.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Állatnevek helyett lehet gyümölcsnevekkel,mesehős nevekkel játszani a játékot.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek segíteni kell figyelmeztetni a körben ülő gyerekeket a gyors reagálásra. A plüssállat azért jó választás, mert így a gyerekek nem tudják megütni egymást.

Egyéb/megjegyzés: Nagyon kedvelt játék ez a nagyobb gyerekek körében.Tovább képzéseken felnőttekkel is van lehetőség játszani.

A játékot lejegyezte: Csete-Szabó Annabella