JÁTÉKRA FEL!

Cserneczkyné Hegedüs Csilla: Megy a pom-pom vándorútra

  1. A játék neve, címe: Megy a pom-pom vándorútra
  2. A játék pedagógiai célja: Vizuális differenciáló képesség fejlesztése Szociális kapcsolatok építése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nagyobb tárgyak eltávolítása, szabad terület biztosítása
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Pom-pomok, névkártyák, bóják, kosár, vagy doboz, emoji kártyák
  12. Technikai igény: A „Megy a gyűrű vándorútra” című gyermekdal előzetes ismerete
  13. Az előkészítés feladatai: Pompomok, névkártyák elkészítése Bóják elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pom-pomok, névkártyák elkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mesehallgatás Bojt király a gyerekek bölcs, öreg segítője egy nap levelet kapott. Nem találjuk a holmijainkat. Nem tudjuk, melyik kié!? Kérlek segíts! Kiderült, hogy a gyerekek nehezen tanulják meg, hogy néz ki a nevük betűkkel leírva, így aztán minden holmijukat rendre összetévesztik. Összekeverednek a könyvek, füzetek, táskák, hiába írták rá a nevüket mindenre a gondos szülők. Bojt király segítségül hívta apró segítőit, a színes pom-pomokat. Minden gyerek névkártyájára ráültetett egyet, mindegyikére más színűt. Így a gyerekeknek már könnyebb dolga volt, hiszen a színeket már ismerték.
  17. A játék menete, játékszabályok: Tanuljuk meg mi is kis segítőinkkel, a pom-pomokkal, hogyan néz ki a nevünk betűkkel leírva!? Fogd a kezedbe a pom-pomos névkártyádat! Indulj el a bójákhoz! Mindegyiknél találsz a tiéddel egyező kártyát. Szedd össze mind a négyet! Aki hamar elkészült, segíthet a társainak a keresgélésben. Ha mindet megtaláltad, a próbát kiálltad, helyet foglalhatsz a leendő pom-pom lovagok gyűlésén. Kört alakítunk és a „Megy a gyűrű vándorútra” című dalt énekeljük, a gyűrű szót a pom-pom szóval helyettesítve, a kártyákat körbeadva. A dal végén meg kell mondani, kinek a kezében található éppen a névkártyád!?
  18. A játék lezárása: A feladatot sikerrel teljesítőt, pom-pom lovaggá ütjük, közös tapssal jutalmazzuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kosárban elhelyezett emoji kártyák közül válassz egyet, ami leginkább megmutatja, hogy érezted magad a játék során!? Mesélj róla, miért azt választottad!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A dal végén, a kártyák körbeadása után azt kell megmondani, kinek a kártyája található a kezedben?
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek életkori sajátosságaiból, értelmi képességeiből adódó különbségek figyelembevétele
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Cserneczkyné Hegedüs Csilla