JÁTÉKRA FEL!

Csernai Zsolt: A hanyag postás

  1. A játék neve, címe: A hanyag postás
  2. A játék pedagógiai célja: Kooperációs készségfejlesztés, számítógépes hardver ismeretek gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Előre elkészített, kinyomtatott papírlapok.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Játék kellékek – Összeállítani 5 számítógép konfigurációt tartalmazó táblázatot. – Minden konfigurációból 3 alkatrészt kivenni. – A hiányos konfigurációkat kinyomtatni. – A kivett alkatrészeket külön kinyomtatni. Közvetlen a játék előtt: – Egy asztal/pad köré 5 szék elhelyezése. – Borítékok kiosztása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha többen vannak, mint öten, a kimaradok lehetnek megfigyelők.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmesélése: a résztvevők számítógépet rendeltek, de a postás összekeverte az alkatrészeket. Van amiből több lett, de van amiből semmit nem kaptak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Részvevők száma: 5 A játékosok körbe leülnek. Minden játékos kap egy borítékot, amiben talál egy számítógép konfigurációt (alkatrészek felsorolva) és néhány számítógép alkatrészt. Minden konfigurációból hiányzik néhány alkatrész, amiket pedig külön kap arra nincs szüksége. A játékosok feladata, hogy az alkatrészeket egymás között cserélgetve kirakjanak egy komplett, működő számítógépet. A játékosok nem kommunikálhatnak egymással. Egymás között szabadon cserélhetik az alkatrészeket, de csak azt vehetik el, amit felkínálnak neki. A játékos bárkinek felkínálhat egy alkatrészt.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden játékos sikeresen kirakta a saját számítógépét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A leggyorsabb játékos dicséretben részesül. A játék után megbeszélni, hogy milyen nehézséget okozott a kommunikáció hiánya. Átbeszélni a számítógéphez szükséges alkatrészeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az alkatrészek kapnak egy pontértéket. A játékosok feladata nemcsak a komplett számítógép kirakása, hanem a legnagyobb pontértékű számítógép összegyűjtése.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy ne kommunikáljanak egymással a résztvevők.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Csernai Zsolt