JÁTÉKRA FEL!

Csepregi Tamás: Kószáló papucsok

  1. A játék neve, címe: Kószáló papucsok
  2. A játék pedagógiai célja: gyors felfogás, lojalitás, mozgásgyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek körben fekve indítják a játékot, a taposást megelőzendő lehet ültetni is őket, illetve felhívni a figyelmet, hogy nem szabad átugrani a játékosokat!
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A játékvezetőnek sípra vagy egyéb hangkeltő eszközre.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: Köralak képzése, a játékosok párban üljenek vagy feküdjenek a földre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem kell fogónak lenned, csak legyél akadály a pályán. Jelezd feltartott kézzel, hogy melléd ne üljenek! /nem lesz rá szükség/
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Papucsok vagytok a hálószobában az ágy mellett! Éjszaka a papucsok külön-külön kószálni kezdenek, kergetőznek egymással, de ha valaki lámpát kapcsol, /sípszó hangzik/ azonnal leül az egérpapucs egy idegen papucspár mellé. A papucspár másik szélén ülő játékosa azonnal felpattan és futásnak ered. A cicapapucs megpróbálja megfogni őt.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A játék kezdete, a köralakítás párokban. A játékosok leülnek vagy lefekszenek a földre, ha páratlan akad, egyedül ücsörög. /vagy a játékvezető leül mellé a játék indítása után/ 2. Fogó és egér választás, oda és vissza is adható a fogó. Ha a kergetett játékos leül egy papucspár mellé, a másik szélen ülő játékos felpattan és menekülnie kell, hiszen ettől a pillanattól kezdve már ő az egér! 3. Szabályismertetés, bármikor beülhetsz egy játékospár mellé, de ha elhúzódik a kergetőzés, sípszóval be lehet avatkozni. Ugyanígy, ha túl sokáig ül valaki tétlenül, meg lehet szabni, melyik oldalra szabad leülni.
  18. A játék lezárása: A játék inkább óralezáró, tehát az idő dönt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kimaradt játékosok jelzik, ha nem kerültek sorra, okok feltárása, befolyásolás lehetősége. Nem kell értékelni, hiszen a játék a lazításról szól.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem ajánlott az ülő játékosok számának növelése, hiszen a középen ülők nagy valószínűséggel nem kerülnek sorra. Lehet bordásfalon is elhelyezni a játékosokat, esetleg zsámolyon.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése és szigorú betartatása.
  22. Egyéb/megjegyzés: .
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Csepregi Tamás