JÁTÉKRA FEL!

Cséplő Erzsébet: „KI A SZOMSZÉDOM?”

  1. A játék neve, címe: „KI A SZOMSZÉDOM?”
  2. A játék pedagógiai célja: A figyelem, koncentráció, memória fejlesztése, reakcióidő csökkentése, tantárgyi koncentráció(környezet, matek, magyar).
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kellékre nincs szükség a játék során, esetleg variációként egy kisebb plüss figurát (labdat) is dobhat az, aki a kör közepén áll.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem adott részének szabaddá tétele, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani. Szabadtéren a terület kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség rá az alapjáték során, kivéve, ha kicsikkel azt a variációt játsszuk, hogy képes/rajzos neveket választanak maguknak, pl. gyümölcsök, színes állatok… Ekkor a képek beszerzése, vagy megrajzolása, csipesszel (egyéb más módon)felhelyezni a ruhájukra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanulók körben állnak, én középen. A játék előtt minden résztvevő nevet választ magának, olyant, amiben előzőleg megegyeztünk. Mivel most tanultuk a gerinces állatokról, ezért innen választanak először. Ezt többször átismételjük, hogy nagyjából megjegyezzék egymás nevét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játék elején beállok a kör közepére. Az, aki középen áll, mindig rámutat valakire(vagy plüsst dob neki), akinek gyorsan le kell guggolnia. A mellette álló két szomszédnak meg kell neveznie a másikat. Aki gyorsabb, az megy a kör közepére. Variáció: aki lassabb, az megy középre. Az a győztes, aki többször került középre (ill.ellenkező esetben, aki kevesebbszer).
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk, míg már jól megjegyezték a neveket. Ez nehézségi foktól, létszámtól is függ. Utána indulhat a következő játék, más nevekkel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: -dicséret, köszönet -érzelmek kinyilvánítása -tapasztalatok levonása -a játékban résztvevők ismereteinek összegzése -ötleteik meghallgatása a játék gyorsabb, érdekesebbé tételéről
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -matematikai fogalmak, számok adott számkörben -irodalmi fogalmak, szófajok -mesefigurák, fagylaltfajták, ételek, egyéb vicces dolgok
  21. A játékvezető speciális feladatai: -Szabályok ismertetése -Próbajáték -Gyakorlás -Módosított szabályokkal izgalmasabbá tétel -Koncentrációs idő figyelése, szünetek tartása
  22. Egyéb/megjegyzés: Tanítványaim szeretik ezt a játékot! 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Cséplő Erzsébet