JÁTÉKRA FEL!

Csegöldi Éva: Sárkánytojás

  1. A játék neve, címe: Sárkánytojás
  2. A játék pedagógiai célja: Játékosok felszabadultan tudjanak játszani egy érzékszerv "elvesztése" során is. Eközben érzékenyítés is történik a látássérültekkel kapcsolatosan.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Sima felületű területet kell választani, balesetek elkerülése végett.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szemkötő, labda.
  12. Technikai igény: Nincs rá szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: A jáátékvezető választja ki a játék előtt a megfelelő helyszínt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Az emberek szövetséget kötöttek a sákányokkal. Feladatunk az, hogy az utolsó sárkánytojást eljuttasuk a katakombákon keresztül a sákányok hadvezérének. Mivel számukra ez veszélyes küldtés, magunkra maradtunk.Ki lesz az a hős harcos aki célba ér a sárkánytojással?
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok kartávolságnyira állnak egymástól miközben egy kört alkotnak. A játékvezető a körön kívül helyezkedik el. Mindenki felteszi a szemtakarót. Az egyik játékosnak a játékvezető odaadja a labdát (sárkánytojás). Kimondja a szomszédja nevét (ebben segít a játékvezető) Ő tapsol hármat és ezután a labdát taró játékos megpróbálja a kezébe dobni . Ha sikerült akkor így folytatódik tovább. Ha nem tudta elkapni a labdát akkor kiesett a játékból.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart amíg egy játékos marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevők jól vették az akadályt, játék közben jól érezték magukat. Az érzékenyítés is sikerült, mivel megjegyezték, hogy nem volt egyszerű így , hogy nem láttak semmit.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már ismerik ezt a játékot a játékosok akkor nehezíthető azzal, hogy nem a szomszédjuknak, henem bárkinek dobhatják a labdát akinek a nevét mondják.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a játékosok belejöttek a játékba akkor lehet gyorssasággal fokozni, nehezíteni például úgy hogy meg van szabva mennyi ideig lehet a labda a játékosnál.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szerették ezt a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csegöldi Éva