JÁTÉKRA FEL!

Cseely Ágnes Johanna: Az állatok királya

  1. A játék neve, címe: Az állatok királya
  2. A játék pedagógiai célja: emlékezetfejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő méretű, akadálymentes terület biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: szókártyák, fonal, korona
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: szókártyák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: hely előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az állatok minden évben új királyt választanak a következő évre. Éppen most telt le az előző év. Itt az ideje a választásnak. Mindig azt az állatot választják, amelyiknek a legjobb az emlékező tehetsége. Ebben a játékban ti lesztek az állatkák. Válasszuk meg az állatok új királyát!
  17. A játék menete, játékszabályok: A szókártyák csak az állat nevének mássalhangzóit tartalmazza, első lépésként végig kell venni, mely állatok neve rejtőzött el. Megbeszélés után a szókártyák véletlenszerű kiosztásra kerülnek. Majd mindenki a nyakába akasztja. Kört alakítanak, mindenki kaput tartva. Egy kiválasztott gyerek beguggol az egyik kapuba, úgy hogy míg odaér, addig megjegyezze a szókártyák segítségével, melyik két állat „kapujába” guggol be. Amikor leguggol meg kell neveznie azt a két állatot, ha nem sikerül, akkor kiesik. A játék folytatásaként a tőle jobbra állónak kell mennie egy másik „kapuba”. Amikor már a játékosok fele kiesett, lekerülnek róluk a szókártyák, úgy folytatódik a játék.
  18. A játék lezárása: Mikor már csak hárman maradtak, felváltva sorolniuk kell a játékban szerepelt állatokat, aki nem tud újat mondani az kiesik, mindaddig, míg csak egyvalaki marad. Aki a végén bent marad, az lesz az állatok királya.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes viselheti a koronát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akinek tovább kell mennie, valamilyen meghatározott szabály szerint kell haladnia, pl. egyel jobbra lévő kapuba. Kis létszámú játékos esetén már a játék kezdetén sincs szükség a szókártyákra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szükség esetén, a szabályok könnyítése, illetve nehezítése játék közben.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Cseely Ágnes Johanna