JÁTÉKRA FEL!

Császárné Sebestyén Margit Csilla: Hétpróba

  1. A játék neve, címe: Hétpróba
  2. A játék pedagógiai célja: A hét napjainak játékos elsajátítása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kalap vagy kendő, esetleg szájrúzs, kosár letakarva anyaggal a zálogok tárolására
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: hívóbáb és a kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Hívóbábot ők is elhelyezhetik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elküldtek benneteket a szüleitek szolgálni hozzám a mesebeli tündér keresztanyához. Nálam egy hét egy esztendő. Ügyesek legyetek, csak a figyelmetekre lesz szükségetek, akkor hamar letelik a szolgálatotok!
  17. A játék menete, játékszabályok: Szervusztok gyerekek! Az első nap próbája: Fel kell sorolnotok egymás után a hét napjait úgy, hogy egyszerre csak egy napot, a következőt kell mondanotok. Akire rámutatok a varázspálcámmal, ő kezdi. Sajnos van egy szabályom, aki téveszt, annak ide kell adnia ebbe a kosárba magáról valamit (cipőjét, csatját…). Kezdjük is el. Rámutatok egy gyermekre, aki mondja hétfő, következőre, aki mondja kedd,…Ismétlés kb.5x. Nagyon jók vagytok, már el is telt az első nap! Második napon: minden vasárnap cseréljetek helyet egymással gyorsan, majd újra megkérdezem az új helyeteken is a hét napjait sorban, egymás után. Tévesztésnél el kell vegyek valamit, ami a tiéd! Harmadik nap van: ma adok egy feladatot minden keddre, ki kell ráznotok a szőnyegemet (mutatom a rázó mozdulatot hozzá). Akire a kedd jut, ő ezt a mozdulatot csinálja vasárnapig, amikor is helycsere van. Majd újra kezdem, kb. 5x. Már a negyedik nap kezdődik itt Tündérországban: ma már nem csak kedden és vasárnap van feladatotok, csütörtökön is. Csütörtökönként főzünk (mutatom a kavaró mozdulatot). A főzést is vasárnapig kell csinálni. Remélem figyeltek és nem kell elvennem tőletek semmit! Ötödik nap: nemsokára mehettek haza. Ma megkapjátok pihenőnapnak a szombatokat (mutatom a guggoló mozdulatot). Már négy mozdulatra kell figyelni! (helycsere, rázás, kavarás,guggolás) Hatodik nap: szeretném, ha indulás előtt felkapálnátok a kertemet péntekenként (kapáló mozdulat)!
  18. A játék lezárása: Hetedik nap: elérkezett a búcsú ideje, derekasan dolgoztatok. Üljetek le itt nálam és most szeretném visszaadni, amit a héten elvettem, ami a tiétek, hozom a kincseiteket (láda). Akiét felmutatom, mond egy színt, (gyümölcsöt, állatot…). Menjetek és vigyázzatok a hazafelé vezető úton!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A hét napjaira bármilyen más feladat is kitalálható, zálog kiváltása történhet a heti fejlesztendő feladat gyakorlásával, vagy más mesebeli ötlettel is, esetleg adhatunk varázs jutalmat a végén a szolgálataikért, bár akkor máskor is várják majd!
  21. A játékvezető speciális feladatai: gördülékeny játékvezetés
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Császárné Sebestyén Margit Csilla