JÁTÉKRA FEL!

Császárné Orbán Erika: Kalózok, kalandra fel!

  1. A játék neve, címe: Kalózok, kalandra fel! 1. Csónakfoglaló 2. Kalózkapitány
  2. A játék pedagógiai célja: -a nyaralók közösségének erősítése -együttműködés erősítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás az esetleges veszélyekre (ügyeljenek egymás testi épségére).
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Csónak, csipeszek, kalózkalap
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Csónak felfújása, csipeszek előkészítése, kalózkalap elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kalózkalap elkészítése kézműves foglalkozás keretében. Csónak felfújása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játék/játékszabályok ismertetése. Mivel a nyári szünetben nem tudtam a gyereknek foglakozást tartani, úgy döntöttem a játékot nyaralásunk során fogom levezetni. A különböző korosztály miatt igyekeztem olyan játékot kitalálni, amiben részt tud venni az 5 és a 40 éves is.:) A játékot a nyár, a nyaralás témakörében terveztem. Helyszín a nyaraló udvara.
  17. A játék menete, játékszabályok: "Csónakfoglaló" (6 fő esetén) Kalózok lesztek, akiknek célja a hajók elfoglalása. Ez a csónak lesz a hajó, ami itt a tengeren úszik. Ezzel el is felezem a játékteret. Két csapatban fogunk játszani. A csónaktól 3 lépés távolságra egy soros vonalban helyezkedjetek el!1-3-ig osszátok ki magatok között a számokat! Mindkét csapatban 1-1 egyes, 1-1 kettes és 1-1 hármas legyen. Ha hallod a számod, szaladja a csónakhoz és foglald el azzal, hogy beleülsz! A gyorsabb kalóz kapja a csipeszt, ami az elfoglalt hajók számát fogja jelölni. A győztes csapat az lesz, aki a 10 hajóból többet foglal el. Nullára bárki indulhat. "Kalózkapitány" A kő-papír-olló mintájára kell játszani. Ha azt mondod: hal- Tátogj! pelikán- Csinálj a két kezeddel zacskós csőrt! kalóz- Takard el az egyik szemed! Válassz valakit , hívd ki párbajra! Hal- pelikán esetén: a pelikán nyer, mert megeszi a halat. Pelikán- kalóz esetén: a kalóz, mert elhessegeti a pelikánt. Kalóz – hal esetén: a hal, mert elúszik a kalóz elöl. A győztes vehet egy csipeszt: ő lesz a kalózmatróz. Választ egy új társat vele is játszik, és így tovább. 2. győzelem: újabb csipesz: kalózhadnagy. 3. győzelem: csipesz: kalózkapitány. Ha ezt elérted, jelentkezz és kapitánnyá avatunk!
  18. A játék lezárása: Ünnepélyes avatás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kalózkalap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További ajándékok készítése miden résztvevőnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyeljen arra, hogy minden balesetvédelmi intézkedést megtegyen.
  22. Egyéb/megjegyzés: A jövőben a számokat a játékvezető osztja ki az eltérő korosztály és erőviszonyok miatt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.jatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Császárné Orbán Erika