JÁTÉKRA FEL!

Csaplár Balázs: Leopárd és antilop fogócska.

  1. A játék neve, címe: Leopárd és antilop fogócska.
  2. A játék pedagógiai célja: A játék pedagógiai célja az örömszerzés. Belső feszültségtől mentes, önfeledt szórakozás.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulók figyelmének felhívása a szabályok pontos betartására. Önmaguk és társaik testi épségére való kölcsönös figyelem.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai igényre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs szükség előkészítésre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékszabályok ismertetése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Fontos a bemelegítés. Ezt követően bevezetésre kerül az leopárd illetve az antilop gesztusának, mimikájának a bevezetése. A leopárd az oroszlánhoz hasonló üvöltést hallat, míg az antilop szökellve ugrál, menekül a leopárd elől. A résztvevők párokba való rendezése, párt alkotva guggolva vagy ülve alkotják a szavanna két állatát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoportból jelöljünk ki egy leopárdot és egy antilopot. A leopárd lesz a fogó, az antilop pedig az üldözött, neki kell menekülnie előle. Mindketten a saját gesztusukat kell mutatni fogócska közben, hogy tudni lehessen ki melyik szerepben van. Az antilop menekülés közben becsatlakozhat egy párba úgy, hogy azt átöleli, eközben a párt alkotó másik játékos lesz az antilop és Ő fut tovább. Ha elkapja a leopárd az antilopot szerepcsere történik. Ha mindenki sorra került, vagy elfáradtak a játékosok, vége a játéknak.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki sorra került és/ vagy elfáradtak a tanulók vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a játékban való részvétel megköszönése történik. Esetleges kérdésfeltevés, hogy ki, hogy érezte magát játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variálható a játék, hogy több leopárd-antilop páros van. Ebben az esetben csak a saját antilopjára vadászhat a leopárd.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A tanulók/játékosok figyelmének felhívása a balesetveszélyre. Esetlegesen nagy lehet a lendület becsatlakozáskor. A fogó/üldözött figyeljen társai testi épségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csaplár Balázs, (csaplarbali@gmail.com)