JÁTÉKRA FEL!

Cs. Kovácsné Horváth Katalin: Merre menjek?

  1. A játék neve, címe: Merre menjek?
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció, téri orientáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Társad kezébe add át a labdát!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2 db különböző színű/ formájú/ anyagú tárgy jelen esetben egy plüss papagáj és egy baba ( a gyerekek kedvencei)
  12. Technikai igény: szőnyeg a teremben
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínt (szőnyeget) tegyétek szabaddá, hogy körben ülve kényelmesen elférjetek!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt növényekről és állatokról beszélgetünk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 szereplője lesz a játékunknak. A papagáj, aki nagyon szereti a növényeket és a baba, aki nagyon szereti az állatokat. Nagyon megéhezett a papagáj. Milyen növényeket adnál neki enni? A baba állatokat akar gyűjteni. Milyen állatot ajándékoznál neki? Ha már jól megy, hogy a papagájhoz növényeket párosítanak, a babához pedig állatokat, akkor kezdődhet a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A játékvezető is a körben ül. Kiszámoljuk, hogy melyik két kisgyereknél legyen a plüssjáték. (Célszerű nem egymás mellett lévő gyermeknek adni a játékot). Ha növény nevét hallod, akkor tőled jobbra add tovább a papagájt. Ha állat nevét hallod, akkor tőled balra add tovább a babát. Ha hibázol megbeszéljük a helyes utat. A játékból nem esik ki senki. A játéknak vége, ha fáradnak a gyerekek, max.10 perc.
  18. A játék lezárása: Ha nem kiesős a játék, akkor addig játsszuk, amíg a gyerekek meg nem unják. Ha a játék kiesős, akkor a hibázásnál (rossz irányba adja vagy a másik plüss játékot adja tovább)kiáll a játékos, és addig játsszuk, míg 2 játékos marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. Beszélgetés: Ki hogyan érezte magát?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az iskolás korú gyerekeknél többféle készséget is lehet fejleszteni pl. számolási készség (páros-páratlan) pl. piros labda-páros számok, kék labda – páratlan számok) hangszínhallás :2 féle hangszer megszólaltatása (pl. piros labda-csörgő, kék labda kasztanyetta) betűtanulásnál: 2 féle betűvel kezdődő szavak (pl. piros labda -A-val kezdődő szavak, kék labda- E-vel kezdődő szavak) stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése. Meggyőződni arról, hogy a játékszabályokat mindenki érti-e.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék. A végén már maguk közül választottak játékvezetőt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Cs. Kovácsné Horváth Katalin