A játék neve, címe: Királynő mondja…! (Átalakított játék, a Simon mondja…! c. játék kerettörténetének átírásával)
A játék pedagógiai célja: Sokoldalú személyiségfejlesztés, kompetenciák szerint: testi- nagymozgások, finommozgások, testséma. Kommunikációs-keresztcsatornák, beszédértés, kognitív-figyelem, reakciógyorsaság, szociális-viselkedés társas kapcsolatban, együttmozgás
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Gyerekek közötti karnyújtásnyi távolság betartatása.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: Képzeletbeli korona felhelyezése, királyi udvar megjelenítése pár szóban.
A játék menete, játékszabályok:A Királynő mondja…! parancs után a mozgást mindenkinek el kell végeznie. Azonban, ha nem hangzik el az utasítás előtt a királynő mondja, a mozgást nem szabad megcsinálni. Aki téveszt, büntetőfeladat vagy zálogadás után visszaállhat a játékba.
A játék lezárása: Az utolsó utasítás: királynő mondja, tapsaljátok meg magatokat, mert nagyon ügyesek voltatok! 🙂
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevők tovább játszhatják, ha új királynőt/királyt választanak.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet csak az arc részeivel, finomtestrészekkel, vagy csak főbb testrészekkel is játszani, vicces feladatokkal: nyelvnyújtás, grimaszolás
A játékvezető speciális feladatai: hibajavítás, dicséret, ellenőrzés, visszacsatolás, dicséret
A játékot lejegyezte: Buzás Réka