A játék neve, címe: Találd ki, kinél van!
A játék pedagógiai célja: figyelem, hallás, koncentráció fejlesztés, közösségépítő
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Bárhol játszható, minimális a baleseti kockázat.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Labda, kövek, kulcs vagy csörgő
Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek előkészítése
A játék megnyitása, nyitánya: Egy gonosz boszorkány elvarázsolt bennünket . Mindenki a boszorkány várának őrzője lett, de egy valakit pedig bezárt a várba. A vár kulcsát a vár őrei őrzik. Sajnos nem tudjuk, éppen melyik vigyázz rá, de amikor éneket vagy mondókát hallanak , akkor a kulcsot mindig más őrnek adják tovább . Ha elég figyelmes vagy, és jól füllelsz, megtudhatod kinél van a kulcs. Csak akkor tudsz kiszabadulni a várból, ha kitalálod kinél van a kulcs.
A játék menete, játékszabályok:A résztvevők kört alakítanak. Elmondom a játékszabályt. Egy kiszámolós mondóka segítségével kiválasztjuk ki áll a kör közepébe. A kör közepén álló játékos csukott szemmel áll addig, míg egy mondókát vagy dalt végig mondunk. A többieknek az a feladata, hogy egy kulcsot egymásnak körbe kell adni , addig míg a mondókát vagy dalt elmondják. Majd mindenki hátra tett kézzel áll. A középen állónak ki kell találni kinél van a kulcs. Mivel a kulcs hangos csörgő hangot ad ki, lehet nehezíteni a feladatot két követ kell átadni, majd labdát. A kulcsot lehet egyirányba körbe adni, majd bármelyik játékos bármelyik irányba adhatja.
A játék lezárása: Amikor már minden játékos volt a kör közepén, akkor nehezítjük a játékot másik eszközzel. Befejezéseként egy másik játékba való kapcsolódás, továbbjátszás.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem, aki elsőként kitalálja, hogy kinél van az eldugott tárgy. Mindig a kiesett játékos válasz a következő körben mondókát, dalt és ő kerül a kör közepébe.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék továbbfejlesztése, mindig csak az mondja éppen a mondókát, akinél a labda, (kulcs, kő) van.
A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet, hogy kötelező mindig továbbadni a kulcsot, nem lehet csak egy játékosnál végig. Nem szabad segíteni , rávezetni egyből a középen álló játékost.
A játékot lejegyezte: Bun Csilla