JÁTÉKRA FEL!

Bulláné Fellegi Klára: Kutyamentés

  1. A játék neve, címe: Kutyamentés
  2. A játék pedagógiai célja: A játék pedagógiai célja: Az állattartási kultúra fejlesztése,ismeret nyújtás,ismeretek rendszerezèse,empátia fejlesztése,az állatok iránti tisztelet megtanítása…
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: színes korongok,székek. 

  12. Technikai igény: : fénykepezeshez fényképezőgép,vagy mobiltelefon,szék minden résztvevőnek.
  13. Az előkészítés feladatai: Korongok előkészítése, gyerekek motiválása ,kinek milyen állata van otthon beszélgetéssel,mi történik azokkal az állatokkal akiknek nincs otthonuk,gazdájuk.A terem előkészítése együtt,.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Sokhelyen tudnak segíteni ebben a gyerekek.Van aki a korongokat készíti elő,van aki a bútor hordasban tevékenykedik..En a bútor parkolásban segítek ,a helyszín kialakításában és a motiváció fenntartásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Aki részt vesz ebben a játékban,megértheti,mit is érez egy kutyus, amikor nincs otthona és eljön érte valaki,hogy esetleg haza viheti,ha megfelelő körülményeket tud számára biztosítani..ki szeretné kipróbálni?
  17. A játék menete, játékszabályok: Ki tud többet a kutyákról? a gyerekek körben ülnek,a kor közepén ul egy kisgyerek,ő a kutyus,aki a menhelyen van…ahhoz hogy kikerüljön a menhelyről, megfelelő gazdára kell találjon.A megfelelő gazda így néz ki:a kutyus elmondja a körben ülő gyerekek egyikének tulajdonsagait akit gazdiknak nézett ki magának (belső és külső tulajdonságok)pl:barna a haja, kék a szeme, piros pólóban van,kedves,jószívű,okos,a barátom,stb,stb..ha a gazdi jelölt magára ismer,ő ismerkedik a kutyussal…el kell mondja, mire van szüksége a háznál a kutyusnak,hogy boldog élete legyen…ház,csont ,hús, játék,séta,stb,stb..a körben ülök pedig az állatvédők,akik eldöntik,hogy a kiválasztott felelős gazdi lesz e..ha igen,a kutyus kiszabadul..Ezután újra húzunk és a korongokból,kiderül ki lesz az árva kutyus.. Ha nem:akkor másik gazdit választhat…és a gazdi jelölt kiesik a játékból.Aki a piros korongot húzza,Ő lesz a kutyus… Ezt a játékot én találtam ki.Tetszolegesen húznak a gyerekek korongokat,akihez a piros kerül az lesz a kutyus.Igy indul a játék…
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget,amikor a szereplők elfogynak. Természetesen akik megfelelő gazdiknak bizonyultak,ok lesznek a "győztesek",a kutyus szerepben levők pedig a „haszonélvezői” hiszen otthonra találtak…
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék célja nem az,hogy ki az első,második,stb helyezett,hanem ,hogy minél több ismeretet gyujthessunk a kutya tartás feltételeiről,és a játékosok átélhessek és megtapasztalhassák azt a csodás érzést,milyen jó is segíteni egy bajba jutott elolenyen
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet egyszerre több kutyust is középre ültetni,vagy választhat egy kutyus két gazdit is magának,és amelyik a számára jobban tetsző tartási körülményeket kínálja azt választhatja…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel több korcsoport játszik,a kisebbek számára egyszerűsíteni kell esetenként.Kevesebb ismerettel rendelkeznek mint nagy söpört ős társaik.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bulláné Fellegi Klára, (fellegiklara@gmail.com)