JÁTÉKRA FEL!

Bugyinszki Adrienn: Whose suitcase is this? (Kié ez a bőrönd?)

A játék neve, címe: Whose suitcase is this? (Kié ez a bőrönd?)

A játék pedagógiai célja: Élményszerzés, pénteki lazulás (és persze egymás mélyebb megismerése) + a tanult idegennyelv használata

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék nem igényel különösebb biztonsági intézkedést. A csoport tagjai természetesen maszkot viseltek.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: tábla, táblafilc + esetleg illusztációnak egy bőrönd (kép vagy igazi is lehet)

Az előkészítés feladatai: a bőrönd előkészítése és annak kitalálása, hogy mi van az én bőröndömben (a játék ismertetéséhez)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játék során használt szavak előzetes gyakorlása

A játék megnyitása, nyitánya: /kerettörténet megosztása, hogyan kapcsolódik a játék a témánkhoz/

Történet: Az utazásunk során valaki elveszítette a bőröndját és a detective team kinyomozza, hogy ki lehetett az (a bőröndben talált tárgyak alapján). Az utazás témájának feldolgozásához, hétköznapi használati tárgyaink gyakorláláshoz remek játék.

A játék előzménye jelen esetben az volt, hogy a kezdő angol csoport diákjai a héten a hétköznapi tárgyak neveit, illetve az utazáshoz, nyomtatványok kitöltéséhez szükséges adataik megadását tanulták / gyakorolták, így a pénteki utolsó óránkon egy utazásra indultunk, ahol valaki elveszítette a bőröndjét.

A játék menete, játékszabályok:Először felragasztottam egy bőröndöt ábrázoló papírt a táblára, hogy mindenki értse a játék nevében szereplő suitcase szót, a kérdőszavakat már megtanulták a diákok.

Egyszerű mondatokat használva elmondtam, hogy a repülőtéren találtak egy bőröndöt és azt szeretnénk kideríteni, kié – a benne lévő tárgyak alapján.

Felírtam a táblára az én bőröndöm tartalmát: 1. pens and pencils (tollak és ceruzák) 2. books (könyvek) 3. waterbottle (vizes palack) 4. a unicorn (unikornis) 5. a yoga mat (jóga matrac)

Ebből egyből tudták, hogy ezek rám jelemző dolgok, hiszen az előző heti ismerkedős játék alkalmával kiderült, hogy nagyon szeretek jógázni, a szótanuláshoz használt labdánkon pedig egy unikornis van.

Ezek után kiválasztottunk egy detective team-et (3 fő), akik kimentek a teremből, amíg mi kiválasztottuk a bőrönd tulajdonosát és összegyűjtöttünk 5 rá jellemző dolgot, ami a bőröndjében található.

Visszahívtuk a detektíveket, akik rendkívül hatákonyan kinyomozták, ki lehetett a bőrönd tulajdonosa.

Ezt még kétszer megismételtük (minden alaklommal mások voltak a detektívek és a haramdik alkalommal már csak 3 tárgyat találtak a bőröndben).

A játék lezárása: Elmondtam, hogy ma sajnos csak 3 körre jutott idő, de ha tetszett nekik a játék, játszhatjuk máskor is 🙂

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéltük, hogy a játék meglepően jól ment és sokkal több mindent tudunk egymásról 3 hét után, mint hittük 🙂

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyre több olyan dolog kerülhet a bőröndbe, amiről csak azok tudnak, akik igazán jól ismerik egymást.

A játékvezető speciális feladatai: Terelgetni a játékosokat, hogy olyan dolgok legyenek a bőröndben, ami alapján ki lehet találni, hogy kié, de ne legyen túl könnyű sem.

Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot egy kezdő angolos csoprttal játszottuk, így különös tekintetet kell fordítani a játék egyszerű, érthető magyarázatára, illetve érdemes olyan szavakkal játszani, amit már ismernek a tanulók. Mivel 14-15 éves diákokról van szó, érdemes akkor használni azt a játékot, ha tényleg illik a témához és bátorítani a tanulókat arra, hogy közben is a célnyelven kommunikáljnak – így játszunk is, mégsem fogja senki azt érezni, hogy csak játszottunk és nem tanultunk semmit.

A játékot lejegyezte: Bugyinszki Adrienn