JÁTÉKRA FEL!

Bugyiné Nyitrai Marianna: A rabló és az őrök / Szembekacsintós gyilkos című játék átdolgozása /

  1. A játék neve, címe: A rabló és az őrök / Szembekacsintós gyilkos című játék átdolgozása /
  2. A játék pedagógiai célja: társas kapcsolatok fejlesztése / egymásra figyelés, türelem fejlesztése, szabálytartás, együttműködési képesség fejlesztése, nonverbális kommunikáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, kicsi fa vagy kártyalapocskák a szerepek kiválasztásához, kincses doboz benne egy-egy keksz
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszható, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: székek körberendezése, kicsi fa- vagy papírlapocskák a szerepek kiválasztásához, kincses doboz benne egy-egy keksz előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: teremrendezés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: /A játék alapja a Szembekacsintós gyilkos című játék. Erre írtam kerettörténetet, így ennek megfelelően történik a játék. / A kerettörténet ismertetése. A rabló kiválasztása: csukott szemmel falapocskák húzása / az lesz a rabló, aki azt a képet húzza /. A motivációs kincses doboz / benne egy szem keksz / elhelyezése a kör közepén. KERETTÖRTÉNET: A rabló és az őrök A rabló meg akarja szerezni a kincsesládát, de csak három őrt tud az erejével legyőzni, a többieket el kell altatnia, amit kacsintással ér el / valósít meg /. Az őröknek össze kell fogni, hiszen nem tudják, ki a rabló. Ha már valaki sejti, felállással jeleznie kell, és még két őr jelzését meg kell várnia, hiszen egyedül nem mer szembeszállni a rablóval. Ha már hárman állnak, a játékvezető tapsára / jelére / rámutatnak az általuk gondolt rablóra. Ha mindhárman ugyanarra a személyre mutatnak, a meggyanúsított személy kiesik, akár ő a rabló, akár nem. Ha ténylegesen a rablóra mutattak, megmentették a kincset….. indulhat egy újabb játék. Ha nem a rablót sikerült kiejteniük, sajnos a saját csapatukat, az őrök csapatát gyengítették, mert eltávolítottak maguk közül egy őrt. Helyet foglalnak és a játék folytatódik. Ha nem ugyanazt a személyt gyanúsították meg, azaz nem ugyanarra a személyre mutattak, akkor mindhárom őr kiesik. Ha már csak három őr maradt, a rabló felkaphatja a kör közepén lévő kincsesládát és örömujjongás közepette körberohanhatja a termet, hiszen sikerült megszereznie a kincset!! :))) Megjegyzés: Az állókra nem kacsinthat a rabló.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki körben ül. A kör közepére kincses ládát teszünk. Minden játékos húz egy fa- vagy kártyalapot. Aki a rabló képét húzza az a RABLÓ, a többiek az ŐRÖK. Természetesen a rabló nem fedi fel kilétét. Indul a játék, a rabló igyekszik észrevétlenül kacsintani a társaira. Akire rákacsintott, az azonnal alvást színlel. Ha már valaki sejti, hogy ki a rabló, felállással jeleznie kell, és még két őr jelzését meg kell várnia, hiszen egyedül nem mer szembeszállni a rablóval. Ha már hárman állnak, a játékvezető tapsára / jelére / rámutatnak az általuk gondolt rablóra. Ha mindhárman ugyanarra a személyre mutatnak, a meggyanúsított személy kiesik, akár ő a rabló, akár nem. Ha ténylegesen a rablóra mutattak, megmentették a kincset….. indulhat egy újabb játék. Ha nem a rablót sikerült kiejteniük, sajnos a saját csapatukat, az őrök csapatát gyengítették, mert eltávolítottak maguk közül egy őrt. Ha már csak három őr maradt, a rabló felkaphatja a kör közepén lévő kincsesládát és örömujjongás közepette körberohanhatja a termet, hiszen sikerült megszereznie a kincset, amit el is fogyaszthat. :))) Fontos szabály: játék közben nem szabad beszélni!
  18. A játék lezárása: Ha már csak három őr maradt, a rabló felkaphatja a kör közepén lévő kincsesládát és örömujjongás közepette körberohanhatja a termet, hiszen sikerült megszereznie a kincset, amit el is fogyaszthat. :)))
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék közben talán az okozza a legnagyobb nehézséget, hogy teljesen némán, beszéd nélkül kell játszani, ezért az egyik értékelési szempont ez. A rabló szerepét betöltő tanulókat kérdezzük meg, mennyire tartották nehéznek a feladatot, hogyan érezték magukat. Az őrök szerepét játszókat is kérdezzük meg, hogyan érezték magukat játék közben!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A rabló helyett és az őrök helyett lehet bármilyen más mesebeli szereplőt választani, pl. gonosz boszorka és az elvarázsolt királyfiak, királylányok ….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék közben nem lehet beszélni, hiszen csak jelbeszéddel kommunikálnak a játékosok. Ezt a szabályt úgy kell betartatni a gyerekekkel, hogy közben a játék öröme megmaradjon!!!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bugyiné Nyitrai Marianna