JÁTÉKRA FEL!

Bükkerti Bernadett: „Juss át a mocsáron!”

  1. A játék neve, címe: „Juss át a mocsáron!”
  2. A játék pedagógiai célja: Szabályok pontos betartása és követése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Karikába és a zsámolyra ugráskor figyeljenek arra, hogy pontosan a közepébe/közepére ugorjanak. Ha találkozik a két játékos, még idejében álljanak meg, ne legyen ütközés.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: karika, zsámoly, bója
  12. Technikai igény: Megfelelő cipő (jelen esetben tornacipő).
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök előkészítése, a játéktér berendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközök közös kipakolása, csapatkapitányok majd a csapattagok kiválasztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok pontos ismerete, lehetőség szerint próbajáték.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapat indul a „setét toronyba” kiszabadítani a királylányt. Útjukba kerül a „mérges mocsár”, ahol le kell győzni az akadályokat. Sípszóra mindkét csapatból az első játékos elindul egymással szembe. A karikába páros lábbal kell beleugrani, a zsámolyra pedig páros lábbal felugrani. Amikor találkoznak, akkor a Sárkány-királyfi-királylány játékkal eldöntik, ki mehet tovább. Aki kiesett, visszaszalad a csapatához és beáll a sor végére. Eközben a győztes játékos halad tovább előre, de közben már vele szembe elindul a következő játékos.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, akinek hamarabb átér az összes tagja a túlsó oldalra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amelyik csapat előbb átér, annak jutalma a tüzijáték – taps, vagy a Hip-hip-hurrá! Vélemények kikérése, reflektálás a játékra. Eszközök elpakolása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variálhatók az eszközök, valamint az eszközön végzett feladatok. Illetve játszható a már jól ismert kő-papír-olló játékkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelem, hogy elkerüljük a balesetet. Valamint arra, hogy a gyermek esetleg nem tud elég gyorsan reagálni és nem tudja mehet-e tovább vagy kiesett.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bükkerti Bernadett