JÁTÉKRA FEL!

Budai Anett: Foglald el a várat

  1. A játék neve, címe: Foglald el a várat
  2. A játék pedagógiai célja: Együttjátszás, türelem, versenyszellem, figyelem-fegyelem, társas kapcsolatok fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a gyerekek figyelmét a szabályok betartására.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: társasjáték, dobókocka, bábuk
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen különös technikai eszközre, a csoportszobában megvannak a megfelelő feltételek (asztal, szék).
  13. Az előkészítés feladatai: A játék előtt a témahéten megbeszéltük a március 15-ei eseményeket, várat készítettünk, huszárrá alakultak át a gyerekek és adj király katonát játszottak. A témahét feldolgozása külön időt vesz igénybe. A bevezetést követően került sor a társasjáték játszására
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt átismételtük a héten történteket. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A sok érdeklődő gyerkőcre való tekintettel kiszámoltuk azt az öt gyerkőcöt, akik első körben játszhattak a társassal. Természetesen utána helycsere volt azokkal, akik még nem játszottak. Ismertettem a játékszabályokat. - a zászlónál – újra dobhatsz - a kardnál – támadást indítottak ellened, menekülj! újra dobhatsz - a víznél – vízbe estél a lovaddal, egyszer kimaradsz a dobásból - az ágyúgolyónál – lépj vissza kettőt Kiszámoltuk kitől indul a játék, és elkezdődött a játék, a szabályok betartatásával
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az utolsó játékos is célba ért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a játékosokat, hogy betartották a szabályokat. A gyerekek nagyon lelkesek voltak, betartották és betartatták egymással a szabályokat, figyeltek egymásra, sikerült együtt játszaniuk, a szabályok betartásával, és egy élvezetes játékot tudtak maguk mögött. Sikeres játéknak bizonyult, a további napokban is kérték, hadd játszhassanak egymással.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más érdekes feladatokat kitalaláni a jelekhez.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok ismertetése fokozatosan haladva, hogy mindenki megjegyezze. Amikor már biztonsággal tudják a szabályokat, a játéktáblán is megfelelően tudják alkalmazni, és egymást is tudják figyelmeztetni a szabály betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok alapján a nagycsoportos gyerekek érdeklődve játszák, és szeretik játszani a játékot. Pozitív a visszacsatolás a játékról a gyerekek részéről.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Budai Anett