JÁTÉKRA FEL!

Brunner Gáborné: Ponyvás játék lepedővel (nevek tanulása)

  1. A játék neve, címe: Ponyvás játék lepedővel (nevek tanulása)
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerjék meg a tanulók egymást, nevek rögzítése, figyelem és koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ennél a játéknál nincs szükség rá.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: lepedő
  12. Technikai igény: nagyobb tér, ahol kényelmesen elférünk
  13. Az előkészítés feladatai: nagyobb lepedő beszerzése, segítő keresése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Most a különleges, széleken hímzett lepedő keltette fel az érdeklődésüket. De lehet esetleg közösen kifesteni, dekorálni egy lepedőt együtt, amit utána játékokhoz használhatunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Azt elmondtam nekik, hogy valami meglepetésjáték várja őket a 4. órában. Mivel már lassan fél év végéhez érkezünk, de sajnos még mindig nem tudják egymás nevét megjegyezni, olyan játékkal készültem, amivel ezt megkönnyíthetem számukra. A játék kicsit bújócska is. Nem utolsó sorban arra is kiválóan megfelel, hogy ezt a kis zajos csapatot lecsendesítsem.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az osztály két részre osztása után mindkét csapatot elhelyeztem a megfelelő helyre, egymással szemben. A segítőmmel beálltam középre és kifeszítettem a lepedőt. Szabály: Gyerekek, most a „Ki tudja gyorsabban kimondani az osztálytársának a nevét?” játékot fogjuk játszani. Mindkét csapatból egy valaki előreül a lepedőhöz néma csendben. Háromra leeresztjük a lepedőt, és aki gyorsabban kimondja az osztálytársa nevét az a saját csapatába elrabolta őt magával. Az a csapat győz, aki több emberkét rabol. A játékot tíz percig játsszuk, utána számolunk. Amikor letelt az idő, visszavágót rendeztünk, de itt már nehezebbé vált a dolog. Csak úgy lehetett rabolni, hogy a teljes nevet ki kellett mondani a tanulónak.
  18. A játék lezárása: Mindkét játéknál a lezárás a csapattagok megszámlálása volt, szóbeli dicséret a nyertes csapatnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenképpen kíváncsi voltam a gyerekek véleményére. Ők nagyon feldobódtak ettől a játéktól, és szerettek volna még-még-még játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az már egy nehezítés volt, hogy teljes nevet kellett kimondani. Gondolkozom azon is, hogy bekötött szemmel tapintással kell felismerniük egymást, mert ennek a generációnak a-finoman megérintem a másikat- feladat is nehézséget okoz. A csend is egy fontos része ennek a feladatnak, hogy nem szólom el magam. Rettenetesen sokat kell ezt gyakorolni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály ismertetése, annak betartatása. Fegyelem megtartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékok közül még szemezgetnem kell, mert elég kicsik még. Viszont nagyon szeretnek játszani és nagyon szépen betartják a játékszabályokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Brunner Gáborné