JÁTÉKRA FEL!

Bróderné Nagy Tünde: Várvédés

  1. A játék neve, címe: Várvédés
  2. A játék pedagógiai célja: • Kooperáció • Tapasztalatszerzés az egyedül kevés vagyok élményről, illetve az együttműködés sikeréről, esetleg kudarcáról • Hosszú távú gondolkodás a problémán, megoldási lehetőség keresése • Veszteségélmény, kudarcélmény tapasztalása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: teremrendezés: padokat a terem szélére toljuk, középen teret hagyunk a teremben
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: résztvevők számának függvényében n+1 darab papírlap/ párna/ bármi, amire rá lehet állni. (Itt 18 párna)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Beszerezni/ elővenni a párnákat/ lapokat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges (Itt ezért lett meg 3 perc alatt, mert egy kislány emlékezett, hova raktam!)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki kap egy párnát: ez lesz az ő vára, ezt kell megvédenie. El is helyezheti ezt a várat a térben. Ő, mint védő, el is foglalhatja a várát.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ti vagytok a várvédők. Eggyel kevesebben vagytok, mint ahány vár van. Én vagyok a támadó, azt a várat fogom támadni, ahol nincs védő, mert harcolni nem akarok. Az a feladatotok, hogy megvédjétek az összes várat. Egy védő csak egy várban lehet, nem védhetsz egyszerre kettő várat. Harcot, azaz a testi érintkezést kerülni kell, nem érhetek hozzátok, ti sem hozzám.
  18. A játék lezárása: (5-10 várfoglalás/ ismétlés után, hozzáállás függvényében be lehet rekeszteni a játékot.) Leülve megbeszéljük a stratégiákat, melyik működött a legtovább, mikor jöttem rá a stratégia gyenge pontjára. Tanulságok, vélemények meghallgatása. A kudarcélmények megbeszélése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jó ötletet hagyni végigvinni a tempójában. Az ötletgazdát megdicséri a csoport. (Itt a körbe rakott várakat egészen sokáig tudták őrizni, amig körbe mentem. Mikor keresztbe átvágtam, elesett a vár. Ha az ellenség nem úgy viselkedik, ahogy elvártuk, eleshet a várunk.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • Jó stratégáknál, ahol könnyen hosszan tudják védeni a plusz egy várat, mehet n+2 várral a játék. • Nagyobb térben (tornaterem) másmilyen stratégia, mozgás kell hozzá. (Ezt ki fogom próbálni.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: • Kimenni a teremből, amíg a stratégiát megbeszélik. • Figyelni a gyerekek tempóját. • Esetleg lassabban gondolkozni/ mozogni, hogy sikerük legyen egy ideig.
  22. Egyéb/megjegyzés: Azoknak a gyerekeknek is van véleménye, akiknek a stratégiáját nem hallgatták meg, illetve nem fogadták el/ próbálták ki. Lehetőséget biztosítok a jövő héten, hogy az ő ötletüket is kipróbáljuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bróderné Nagy Tünde