JÁTÉKRA FEL!

Braun Julianna: A Csendkirály és a Zenészek

  1. A játék neve, címe: A Csendkirály és a Zenészek
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, mozgáskoordináció, egyensúly fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek arra, hogy ne ütközzenek egymásnak.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Tárgyak, amelyek a gyerekek zeneórai munkájához szükségesek (hangoló, kották, húrkészlet)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Összegyűjtjük azokat a tárgyakat, amiket a játékhoz használni szeretnénk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Összegyűjtjük és elhelyezzük a tárgyakat a középvonalon.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet és ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiválasztjuk, hogy ki lesz a Csendkirály. A Csendkirály a terem egyik falánál háttal áll a zenészeknek, a zenészek pedig a szemben lévő falnál felsorakoznak az alapvonalon. A Csendkirály és a zenészek között középvonalban lerakva találhatók a zeneórához szükséges tárgyak. Ezeket kell visszaszerezniük ahhoz, hogy zenélhessenek. A Csendkirály ezt meg akarja akadályozni. Amikor visszafordul, mlndenkinek meg kell merevednie abban a pózban, amilyenben éppen van. Akit mozogni lát azt visszakülldi az alapvonalra. A Csendkirály bármikor visszafordulhat. A tárgyakat nem csak megszerezni kell, hanem visszajuttatni az alapvonalon túlra. Ha a Csendkirály valakit egy tárggyal a kezében lát mozogni, annak is újra kell kezdeni az alapvonalról, a tárgyat letéve ott, ahol éppen járt.
  18. A játék lezárása: A játék végén összeszámoljuk, hogy ki tudta a legtöbb tárgyat megszerezni és visszavinni a zeneiskolába.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogyan érezték magukat játék közben, és megköszönöm a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A Csendkirály kővé változtathatja azt, akit mozogni lát, ahelyett, hogy visszaküldi az alapvonalra. Ilyenkor egy mozgó zenész érintéssel kiszabadíthatja elfogott társát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése. Először az alapjátékot lejátszatni, a variációkat, bonyolításokat később, ha már ismerik az alapjátékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A zeneiskolában főleg egyéni órákat tartok, de a gitárzenekari próbák előtt, ami heti egy alkalom, remekül bevált a próba előtti együttjátszás.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Braun Julianna