JÁTÉKRA FEL!

Bóvári Ágnes: Cserélj helyet!

  1. A játék neve, címe: Cserélj helyet!
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztés, szöveg értés, mozgás koordináció fejlesztése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hely biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: plüss állatok
  12. Technikai igény: nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: játékok kiosztása, hely kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kosárkában behozott plüss játékok felkeltik a gyerekek érdeklődését.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szomorúak az állatkák mert nem találják a barátjukat. Válasszatok magatoknak egy állatkát, aki el fog menni meglátogatni a barátját. A plüss állatok kiosztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Köralakítás. Az a két kis gyerek, akinek az állatkájának a nevét mondom cseréljen helyet egymással, a meghatározott módon. ki szeretné megmutatni, hogy hogyan játsszuk a játékot? (a gyerekek önkéntességére alapozva) – pl. a maci cseréljen helyet a nyuszival, óriás lépéssel – a majom cseréljen helyet a kutyával, popsin csúszva….., így látogathatjátok meg egymást.
  18. A játék lezárása: A kis állatkákat összegyűjtjük a kosárba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Örülök, hogy jól éreztétek magatokat, mindenki ügyesen figyelt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Plüss állat nélkül, csak jegyezze meg, hogy ő milyen állat, vagy virág…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni arra, hogy minden gyermek sorra kerüljön, a képességeiknek megfelelő mozgást válasszon.
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bóvári Ágnes