JÁTÉKRA FEL!

Borza Tünde: Lovagi torna

  1. A játék neve, címe: Lovagi torna
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók a játék révén kerüljenek közelebb egymáshoz, oldódjanak fel egymás társaságában.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy darab ponyva, terítő vagy pléd.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A termet berendezni, vagyis biztosítani a szükséges szabad területet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek szabaddá tenni a teret a játékhoz (pl. a teremben található padok, székek rendezgetésével).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Már a teremrendezéssel megkezdődik a ráhangolódás a játékra.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két játékos (az egyikük a játékvezető is lehet) a kezében tartva kifeszít egy ponyvát. A játékvezető megkéri a résztvevőket: oszoljanak két csoportra a ponyva két oldalán úgy, hogy a két csoport ne lássa egymást. Mindkét csoportban ugyanannyi tanuló legyen. Ha valaki kimarad, az segít a ponyvát tartani a játékvezetőnek, ha pedig páros számúak a játékosok, akkor közülük ketten tartják a ponyvát. A ponyva méretétől függően a játékosok állnak vagy guggolnak, esetleg ülnek. A játékvezető ismerteti a játékszabályt. Eszerint egy barátságos középkori lovagi tornát fognak játszani. A két csapatból egy-egy játékosnak közelebb kell húzódnia a felhúzott ponyvához. A játékvezető (vagy a ponyvát tartó játékos) hangosan ezt mondja: kő, papír, olló; az utolsó szótagnál a ponyvát tartók hirtelen leejtik a ponyvát, a két játékosnak pedig a kezével gyorsan mutatnia kell a kő, az olló vagy a papír jelét. A vesztes játékosnak át kell mennie a másik csoportba. Ha mindkét játékos ugyanazt a jelet mutatja, akkor ők ketten addig kő-papír-ollóznak, amíg különböző nem lesz a jel. A játék tovább folytatódik addig, amíg az egyik oldalon egyetlen játékos sem marad.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, amikor a ponyva egyik oldalán elfogynak a játékosok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Meg kell dicsérni a játékosokat, megköszönni a részvételt, és megkérdezni, hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kő, a papír vagy az olló jelének mutatása helyett a játékosok ki is mondhatják a szót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ismertetni kell a kő-papír-olló nevű játék szabályait, mert előfordulhat, hogy valamelyik tanuló még nem hallott róla. A játékszabályok ismertetése után érdemes egy párral próbajátékot játszatni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A diákoknak nagyon tetszett a játék; jókedvűen, felszabadultan, önfeledten játszottak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Borza Tünde