JÁTÉKRA FEL!

Borszéki Ágnes Erika: A legkisebb nyer

  1. A játék neve, címe: A legkisebb nyer
  2. A játék pedagógiai célja: A matematikai ismeretek játékos elmélyítése. Ráhangolódás az órára.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Székekkel kör kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot minden olyan matematikai ismerettel kapcsolatban játszhatjuk, ami sorba rendezhető. Már alsó tagozatban a természetes számokkal, a felsősökkel például a prímszámokkal, míg nagyobbakkal a hatványszámokkal vagy akár a Fibonacci-számokkal is hasznos a játék. a játékosok körbe ülnek és mindenki az általa kigondolt számot az egyik szomszédjának megsúgja, vagy legalizálás céljából felírja egy papírra, ha erre van mód. A játékmester ezek után sorban kérdezi az aktuális halmaz elemeit. Az nyer, aki a legkisebb olyat gondolta, amit más nem.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A játékot minden olyan matematikai ismerettel kapcsolatban játszhatjuk, ami sorba rendezhető. Már alsó tagozatban a természetes számokkal, a felsősökkel például a prímszámokkal, míg nagyobbakkal a hatványszámokkal vagy akár a Fibonacci-számokkal is hasznos a játék. – A játékosok szavakra is gondolhatnak. Ebben esetben az nyer, aki az ABC-sorrend szerinti legelső szóra gondolt. Természetesen a játéknak ezt a formáját nem matematika órára javaslom. -Lehetséges módosítása a játéknak, hogy azok nyernek, akik a legkisebb olyan számot választották, amit pontosan két játékos gondolt.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Borszéki Ágnes Erika