JÁTÉKRA FEL!

Borsi Zsófia: Légycsapós

  1. A játék neve, címe: Légycsapós
  2. A játék pedagógiai célja: Gyors fejszámolás fejlesztése, figyelem, gyors reakcióidő, pontosság.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az osztályterem akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Légycsapók, kártyák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kártyák elhelyezése a táblán.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kártyákat a játékosok helyezik el a táblán, légycsapók kiosztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Legyekre vadászunk. Fő a pontosság és a gyorsaság.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos választ magának egy párt és a kijelölt vonal mögé 2 oszlopban felsorakoznak. Az első pár kezében légycsapó. A táblán repkedő legyek mindegyikében egy szám látható. A játékvezető műveletet mond, (összeadás, kivonás) amit minél gyorsabban ki kell számolni, a táblához futni és lecsapni azt a legyet, amelyen a helyes eredmény látható. Aki gyorsabban csap, játékban marad. Ha egyszerre csapnak, akkor új művelet. A végén már csak egy pár vadászik a legyekre.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, mikor az utolsó pár kerül sorra és a gyorsabb játékos kerül ki győztesen.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes díjazásban részesül.(Megkoronázzuk, mint számkirályt, csillagot vagy nyomdát kap stb.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Legyeket az asztal közepére elszórtan elhelyezzük. Az asztalt 4 játékos állja körbe, mindegyikük kezében légycsapó. A helyes eredményre kell csapni, aki a leggyorsabb az játékban marad. A jól válaszoló játékos helyére érkezik mindig egy másik játékos. Minden kör végén 2 játékos esik ki, akik a legvégére maradtak. Az utolsó körben pedig a 4 játékosból derül ki, hogy ki a leggyorsabb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Változatos műveletek. Fontos figyelni, hogy ki a gyorsabb.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Borsi Zsófia