JÁTÉKRA FEL!

Bordás Andrea Anna: Repülj velünk a B.E.G. Hotelbe!

  1. A játék neve, címe: Repülj velünk a B.E.G. Hotelbe!
  2. A játék pedagógiai célja: Memória és figyelem fejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Pszichikai kockázat minimalizálása. Az „otthon” maradókkal meg kell értetni, hogy ez csak egy játék, legközelebb majd ők is „utazhatnak”.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: B.E.G. Hoteles „szobakulcsok”. Névkártyák.
  12. Technikai igény: Számítógép, hangszóró.
  13. Az előkészítés feladatai: B.E.G. Hoteles „szobakulcsok” és névkártyák elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ennél a játéknál nincs rá lehetőség, mert a gyerekek ebben az időszakban még nem tudnak írni és olvasni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Motiváció „Hamarosan elutazunk a világ egy szép pontjára! Nálam vannak a szállodai szobák kulcsai, melyek egyúttal beszállókártyák a repülőre, mellyel utazni fogunk. Ki szeretne velem tartani?”
  17. A játék menete, játékszabályok: – A B.E.G. Hotelben 20 szoba van, és a repülőre is húszan fértek fel. – Döntsétek el, hogy hová szeretnétek utazni? (Már az első osztályosok is sokféle távoli úti célt neveznek meg.) – Akinek kihúzom a nevét, az mondhat egy szobaszámot. Ha annak a szobának a kulcsa még nálam van, akkor megkapod. – Ha ez a szobaszám már nincs nálam, akkor most sajnos nem utazhatsz velünk. A játék eleje nagyon könnyű, a szerencsések hamar szobakulcshoz jutnak. A számokat nem lehet sorban mondani. Ahogy fogynak a számok, úgy nehezedik a játék, hiszen vissza kell emlékezni, hogy mely számokat vitték már el. – Aki kulcsot kapott, az „felszáll” a repülőre. (Hármas sorokban leülnek a földre.) Miután minden szobakulcs gazdára talált, a választott célország zenéjét hallgatjuk meg.
  18. A játék lezárása: A zene hangjaira a gyerekek felállnak, a kezükkel repülőt formázva „elrepülnek” körben járással a tanteremben, s közben integetnek az itthon maradóknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jutalom maga az „utazás”.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Tanóra elején játszható motivációként. – Tanóra végén játszható jutalomként. – Bármikor játszható, ha az elsősök már elfáradtak. – A játékvezető jelöli ki az úti célt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Különös figyelmet kell szentelni az „otthon maradók”, hiszen ebben a korban a gyerekek a játékot is nagyon komolyan veszik.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék első osztályosokkal játszható a 20-as számkör bevezetése után.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bordás Andrea Anna