JÁTÉKRA FEL!

Borbélyné Vékony Zsuzsanna: Mondj gyorsan egy állatot!

  1. A játék neve, címe: Mondj gyorsan egy állatot!
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosokat figyelemre, fegyelemre, kitartásra, valamint gyors gondolkodásra ösztönözni.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni mindenki figyelmét, hogy mozgás közben vigyázzanak maguk, és társaik testi épségére!
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kislabda, stopper
  12. Technikai igény: Szabad tér kialakítása, székek, asztalok elpakolása.
  13. Az előkészítés feladatai: Előzetes beszélgetés, állatnevek felidézése, tulajdonságaik felelevenítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek, tér közös előkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető kialakítja a játékteret a játékosoknak segít felvenni az alakzatot. Majd elmeséli,hogy az állatoknak van hangjuk, az embernek is van hangja, ezt használjuk a beszédhez.A beszéd hangjait betűkkel jegyezzük le, de most a hangpárjukat fogjuk használni. Ez a játék a hangokról szól.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető dobja a labdát az első embernek, és mond egy hangot (az ABC betűből) Például az „a” hangot. A játékos, akinél a labda van, mond egy állatot, aminek a neve így kezdődik, ha jót mondott, tovább dobja a labdát egy másik társának, ő az előző állat nevének utolsó hangját kell, hogy használja majd. Mindezt addig folytatják, míg az idő le nem jár. Ha valaki nem tud állatot az adott hanggal, egyszer passzolhat, ha másodszor sem tud, akkor kiesett, le kell ülnie törökülésbe. Úgy kell dobniuk a labdát,hogy figyelnek, ki nem volt még, mindig új embernek próbálják adni.Nem kiabálhatnak be, csak az mondhat állatnevet, akinél a labda van, ha valaki megszegi, kiesik. Minél gyorsabb válaszokra kell törekedni.
  18. A játék lezárása: Mikor lejárt az idő, értékelés következik, ki esett ki, ki maradt állva.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás csak szóbeli dicséret formájában. Feldolgozás-képpen átbeszélni, milyen állatneveket lehetett volna még mondani, az egyes hangoknál.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Állatnevek helyett bármi más használható. Pl.: tulajdonnevek, szófajok stb, életkortól függően
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mérni az időt, figyelni az esetleges hibákat, segíteni, hogyha valaki megakad. Figyelni rá, hogy kiesett-e valaki, azt betartatni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Borbélyné Vékony Zsuzsanna