JÁTÉKRA FEL!

Borbélyné Hunyadi Éva: Tango és Cash-és a leggyengébb láncszem

  1. A játék neve, címe: Tango és Cash-és a leggyengébb láncszem
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemösszpontosítás fejlesztése, egymásra figyelés, kompromisszumkészség erősítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: akadálymentes tér a mozgáshoz
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db tenyérben elférő kisebb tárgy, dió, dobókocka, kulcs stb.
  12. Technikai igény: -ha szükséges, megvilágítás, légcsere
  13. Az előkészítés feladatai: terem átrendezése, szabad hely kialakítása a játékhoz
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: szükség szerint asztalok, székek elpakolása, nagyobb szabad tér kialakítása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a résztvevők körbeállnak karnyújtásnyi távolsága, megfogják egymás kezét, a játékvezető a kör közepére állva elmondja a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető megkéri a játékosokat, hogy jelentkezzen közülük egy „szabaduló művész” páros, Tango és Cash- vagy ha nem jelentkezik senki, kiszámolós játékkal kijelöl két játékost- akiket kiküld a teremből vagy távolabbra küld a csoporttól, a körben álló játékosok valamelyik összekapaszkodó kezébe pedig ad egy diót (vagy más kisebb tárgyat). Visszahívja a szabaduló művészeket, akik a kör közepén állva 1 perc alatt megpróbálják kitalálni, hogy hol gyenge a láncszem. A résztvevők eközben egymás mellett szemkontaktust tartanak a mellettük lévő valamelyik játékossal, cél hogy ne találja ki a gyenge láncszemet a páros, akiknek ugyanarra a párosra, illetve összekapaszkodó kézre kell, hogy mutassanak az idő leteltével-eközben ők is csak szemkontaktust tarthatnak egymással. -Ha a szabaduló művészek eltalálják a diót rejtő párost, azok kiesnek a játékból. Majd kijelölik az újabb szabaduló művész párost, akiknek a helyét átveszik a láncban, ugyanis a két mellettük lévő játékos lesz az újabb Tango és Cash. A játékvezető elrejti a diót egy másik párosnál. -Ha nem találják el, vagy nem ugyanarra a párosra mutatnak, visszamennek a zárkába-vagyis kiesnek, és akiket –tévesen-kiválasztottak, azokból lesz az új Tango és Cash, kimennek, a játékvezető újból elrejti a diót valamelyik párosnál. Az a páros nyer, aki utoljára marad bent a játékban
  18. A játék lezárása: A játékvezető megbeszéli a játékosokkal, mennyire segítette a játékot a párosok egymásra figyelése, a gyors közös konszenzus megtalálása vagy éppenséggel mennyire hátráltatta mindezek hiánya.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legtovább játékban maradt páros elnyerheti a diót, vagy a használt kisebb tárgyat. de választhat egy következő játékot a játékvezető által felsoroltakból.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A párok kialakítása a fent leírt játékban spontán, de lehet előre meghatározott párokkal kezdeni, vagy 2 csoportba rendezni a játékosokat és ezeken belül párokat alkotni. A játékvezető a többiek elől rejtve is odaadhatja a diót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyel az idő betartására, a játék gördülékenységére, a kieső játékosok elhelyezkedésének lehetőségére (benti játéknél pl. székek).
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://hermes.agr.unideb.hu/webmail/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=21175&_part=2&_mimewarning=1&_embed=1&_extwin=1
  24. A Játékot lejegyezte: Borbélyné Hunyadi Éva,