JÁTÉKRA FEL!

Borbély Magdolna: Megvagy!

  1. A játék neve, címe: Megvagy!
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos, csapatmunkára épített irodalomórát terveztem, melynek része volt a játék. A postás elnevezésű játékot alakítottam át a tanultak ismétlésére, a játékos ismeretszerzés, ellenőrzés céljából. Fontos célkitűzés volt még az is, hogy a diákokat motiváltabbá és együttműködőbbé tegyem a tanórán.  Az előző tanórákon Az egri csillagok című regényt dolgoztuk fel. A postás elnevezésű játékot alakítottam át a tanultak ismétlésére, a játékos ismeretszerzés, ellenőrzés céljából. Fontos célkitűzésem volt még az is, hogy a diákokat motiváltabbá és együttműködőbbé tegyem a tanórán.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az iskolaudvaron található asztal és a két pad rögzítésének, környezetének, felületének ellenőrzése.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Helyigény: szabadban: egy asztal, és két oldalán felállított pad (4-7gyerek férjen el rajta) tanteremben: legyen akkora hely, hogy 2-3 tanulópad egymás után rakható legyen és két oldalán férjen el 4-7 széken ülő diák Kellékigény:1 asztal, 2 pad (vagy 3 tanulópad és 4-7 szék) szókártyák, plüssfigura
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: helyszín és az eszközök ellenőrzése, ill. a helyszín átalakítása, szókártyák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: helyszín átalakítása (berendezés)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mi vagyunk, az egri vár védői, és sem idegen, sem kém, sem a török nem juthat át a védelmi vonalon. Hangjelzést nem adhatunk, mert mindenhol török ólálkodik. Kézszorítással kell jeleznetek, ha barát érkezik a várfalhoz, mert őt beengedjük.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat játékosai üljenek le egymással szembe a padra! Fogjátok meg egymás kezét, és nézzetek a szemben lévő társatokra! Az utolsó játékosok elé elhelyezek egy plüssfigurát. Az első két ember, aki előttem ül, nagyon figyeljen, mert kártyára írtam egy – egy nevet, és egyet lecsapok az asztalra eléjük. A név elolvasása után csak kézszorítással jelezhetitek a szomszédotoknak, hogy barát érkezett a kapuhoz. A mozdulatból azonban az ellenfélnek nem szabad észrevennie semmit. Tehát, ha barát nevét olvassa az első játékos, megszorítja a szomszéd kezét, a szomszéd tovább jelez, és az utolsó játékosnak el kell kapnia az asztalról a középre tett figurát. Ha sikerült, feláll, és a pad túlsó felére leül a társa elé, mert most neki kell figyelnie, és küldeni a jelet. Az a csapat győz, akinek legelső játékosa előbb visszaér a kiinduló helyére, vagy ha a kártyák elfogytak, közelebb ül a kiinduló helyéhez. Ha idegent, árulót vagy ellenséget látsz a kártyán, nem szabad megszorítani a szomszédod kezét. Ha mégis megtörtént, és az utolsó játékos elkapta a figurát, a rossz jelet küldő játékosnak kell az utolsó helyre ülnie.
  18. A játék lezárása: A játékot a győzelemig játsszuk, ill. amíg el nem fogyott a 10 kártya. Majd a győztes csapatok megmérkőznek egymással.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén pontjaikkal gyarapították a csapat addigi eredményét. Szóbeli értékelés történt különös tekintettel a kudarctűrő képesség fejlesztésére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nemcsak szereplőkkel, hanem helyszínekkel, igaz-hamis állításokkal is variálható. Tervezem, hogy anyanyelvi órán a szófajok tanulásakor is alkalmazom.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok ismertetése, próbajátékkal győződjön meg a megértésről, motiváló kerettörténet kitalálása, jó hangulatú játékvezetés, szabályszerű játék figyelemmel kísérése, hibajavítás, balesetveszély elhárítása, térszervezés, önkéntességelvének betartása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Borbély Magdolna