JÁTÉKRA FEL!

Borbély Anita: Almaszerző játék „Piroska ,Farkas és Vadász” csoportjátékkal kombinálva

  1. A játék neve, címe: Almaszerző játék „Piroska ,Farkas és Vadász” csoportjátékkal kombinálva
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés,csapatszellem erősítés,egészséges versenyszellem kialakítása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szükséges kellékek elhelyezése, szabad tér biztosítása,ruházat ellenőrzése (cipőfűzők megkötése).
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szükséges kellék egy kosár alma,vagy kislabda.
  12. Technikai igény: Tanterem berendezésének elhelyezése,szabad tér biztosítása.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanulókkal behozni a labdákat/almát.elhelyezkedni két sorban.Előzetes páros játék -Piroska,Farkas,Vadász lejátszásával- jelölöm ki a két csoportot.A játék alapvetően megegyezik a Sárkány,Királylány játékkal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Önkéntes.minden gyermek eldöntheti,hogy részt vesz-e a játékban.Természetesen órakereten belül mindenki játszik és sorra kerülhet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanulók számára ismertetem a játék menetét,leszögezzük és közösen megbeszéljük a játékszabályokat.Ha valamiben kérdésük van ,föltehetik.Ezután kezdődhet a JÁTÉK!
  17. A játék menete, játékszabályok: Párokat alakítunk ki,akik lejátszanak három Piroska,Vadász,Farkas játékot. A győztesek alkotják az egyik csapatot.A többiek beállnak velük szemben.Miután kialakult a két 10-10 fős csapat,elmondom mit kell tenniük a kosárban lévő almák megszerzéséért. A csapatoknak rövid megbeszélés alapján egyformát kell mutatniuk.A szabály ami alapján győzhetnek,a következő.A Farkas elrabolja Piroskát,a Vadász legyőzi a Farkast,Piroska elrabolja a Vadász szívét. Ha egyformát mutat mindkét csapat,új megbeszélés következik. Az a csapat ,amelyik nyer az egyes fordulókban begyűjthet egy almát. A játék 5 percig tart.Győz a csapat ,amelyik több almát tud megszerezni,jobban kommunikál. (A játékot tovább lehet játszani,ha egy középvonalon elhelyezett ugrókötélre helyezett almát kell megszerezni/elrabolni a Plüsskapó játék szabályai alapján.)
  18. A játék lezárása: Miután véget ért a kijelölt játékidő,megszámoljuk az almákat.Amelyik csapat több almát gyűjtött be őket kikiáltjuk győztesnek,természetesen a másik csapat tagjait is megdicsérjük és biztatjuk.A gyerekek elmondhatják tapasztalataikat,mit éreztek a játék közben,min változtatnának a következő alkalommal.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindkét csapat tagjait megdicsérem,elmondhatják mit éreztek a játék közben,szeretnének-e még többet játszani és együtt örülni egymás sikerének.A csapat tagjai saját tapasztalataikat egy későbbi időpontban (rajzórán) lerajzolhatják.Jutalmul minden gyerek kap egy jól megmosott almát,amit elrágcsálhat a fogai védelmében. 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot továbbjátszhatjuk az előzőekben már említett „Almarablással”,amikor középre helyezett almát el lehet rabolni a másik csapattól.A játékosok sorszámot kapnak,amelyik számot kimondom az fut az almáért.Aki gyorsabb azé az alma.Ha még tovább szeretnénk játszani,az almát megszerző tanuló kezének megérintésével átszáll az alma tulajdonjoga a másik gyermekre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nyugodt balesetmentes környezet kialakítása.A játékszabályok pontos,alapos ismertetése,tudatosítása.Jókedv és sikerélmény biztosítása minden gyermek számára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon sokat tanultam a játékokról,tanítványaimról és önmagamról A játék mindig tanít valamire,öncélú játék nincs.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Borbély Anita