JÁTÉKRA FEL!

Bóna Lászlóné: Medve-méz-szúnyog………méhkirálynő

  1. A játék neve, címe: Medve-méz-szúnyog………méhkirálynő
  2. A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok erősítése, együttműködési, kommunikációs készség fejlesztése, rovarok fejlődési szakaszainak megismerése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymásra figyelés a helyváltoztatáskor, futás előtt az összekoccanás veszélyre a figyelem felhívása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 méhkirálynő fejdísz ( 1 sárga, 1 barna), méheket ábrázoló kártyák, sárga és barna színben feles -feles arányban a résztvevők számától függően, plüssméh, kötél a térelválasztáshoz
  12. Technikai igény: szék, vagy kis asztal a kellékek elhelyezésére
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek elhelyezése székre, hogy a játék megfelelő szakaszában kéznél legyen
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Verstanulás, mellyel a játékra ráhangolódunk. Medve, mézes bödön, szúnyog képének elhelyezése a teremben jól látható helyen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A vers közös elmondása. Kis medvénk már békén horkol, álmában a mézre gondol. De jön a szúnyog, belecsíp a mancsába, Medvénk nagyot ugrik haragjában. Előveszi kicsi mézes bödönét, A szúnyog ebbe ragadva, nem mentheti életét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe állunk, ismertetem a játék menetét. A kő-papír-olló mintájára kell játszani. Medve, méz, szúnyog a játék szereplői. A medve legyőzi a mézet ( megeszi), a méz legyőzi a szúnyogot ( beleragad), a szúnyog legyőzi a medvét ( belecsíp). Párok elkezdik játszani. A párok tagjai közül csak a győztesek játszhatják tovább addig, míg 2 játékos marad. Ők lesznek a méhkirálynők. Felteszik a fejdíszt. Ezután a kiesett játékosok valamelyik méhkirálynő csapatába fognak kerülni. Ez úgy dől el, hogy húzniuk kell kártyát. Ha sárga méh van a kártyán, a sárga méhkirálynő csapatába állnak, ha barna. akkor a barna méhkirálynőhöz tartoznak. Ezután a két csapaton belül ki kell osztani a neveket. A méhkirálynő neve adott, a többiek a pete, lárva. báb, dolgozó 1, dolgozó 2 ….. nevek közül választhatnak. A két csapat egymással szemben áll. Kötéllel választjuk el a két térfelet. A kötéltől kb. 3m-re állnak fel jobb és bal oldalon. A kötél közepére elhelyezünk egy plüss méhet. Ezt kell megszerezni. A csapatvezető kimond egy nevet, ekkor mindkét csapatból az elhangzott nevű játékosnak kell szaladnia a plüssért. Amelyik csapat megszerezte, pontot kap.
  18. A játék lezárása: 10 próbálkozás után a pontok összeadása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat jutalma: taps
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az a játékos, amelyik nem tudta megszerezni a plüssöt, átmegy a másik csapathoz. Az ő nevével már már nincs verseny. A győztes az a csapat, amelyik több embert számlál.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bóna Lászlóné