JÁTÉKRA FEL!

Bombolya Mónika : Színes labdák tánca

  1. A játék neve, címe: Színes labdák tánca
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem fejlesztés, együttműködés fejlesztés, szociális fejlesztés, érzelmi intelligencia fejlesztés,
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér kiürítése. A szabályok megbeszélése: figyelnek a saját és társaik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: aminációs ernyő, színes labdák
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanév elején, osztályfőnöki órán játsszuk. A gyerekek nagyon szeretnek játszani, könnyen bevonható a játékokba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai első játékunkhoz a színes ernyőt hoztam Nektek. Már kipróbáltuk, biztos emlékeztek rá. Most azonban egy kicsit nehezítjük a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kifeszített ernyő mozgatásával kell az ernyőre helyezett labdákat táncoltatni. A labdák nagyon érzékenyek, vigyázni kell rájuk, nehogy a földre essenek, mert akkor eltörnek. Akinél leesik egy labda, 10 másodpercig egy lábra áll. 3 perc áll a játékosok rendelkezésére a labdák táncoltatáshoz. Ha lejárt az idő, megszámoljuk, hány labda tört el. A játékosoknak a labda táncoltatás előtt lehetőségük van megtippelni, hány labda esik le. Újabb kör indul. A tapasztalatok megvitatása után újabb lehetőségük van megtippelni a leeső labdák számát. Majd indul a 3 perces labda táncoltatás. A labdák megszámlálása és a megbeszélés után indul az utolsó kör.
  18. A játék lezárása: A harmadik kör után nagyon örülünk, hogy a jó összjátéknak köszönhetően egyre kevesebb labda esett le a földre és tört el.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a játékot. Nagyon ügyesek voltak a játékosok. Mindannyian derekasan küzdöttek, valamennyien megérdemlitek a 30 kavicsot. Hangulat hőmérővel mutassák meg hogy érik magukat a játék végén.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy-két trollt kijelöl a játékvezető. Az ő feladatuk, hogy azon munkálkodjanak, minél több labda essen le a földre. Mit tesznek ellenük a többiek? Hogyan próbálják „hatástalanítani” őket? Milyen stratégiát alakítanak ki a jobb együttműködésre?
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat, feltételeket, kereteket megadni, és animálni a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bombolya Mónika