JÁTÉKRA FEL!

Bögre Károly: Labdahordó

  1. A játék neve, címe: Labdahordó
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatmunka javítása,együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás. Medicinlabda hordása,ütközések elkerülése
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 20 db medicinlabda , 10 db tornakarika, 2 db szekrénytető, jelzőtrikó
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A szekrénytetőket el kell helyezni a játéktér közepén egymástól kb 1 méter távolságra. A tornakarikákat ki kell rakni a játéktér(20x10m) két végén(csapatonként 5 db) kb 2 méterre egymástól. 10-10 db medicinlabda elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése,csapatok elhelyezkedése
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapatnak el kell helyezkednie 1-1 szekrénytetőn,úgy , hogy egyik tanuló sem eshet le róla. A csapatoknak jelre(síp) le kell ugraniuk a szekrényről és a 10-10 db medicinlabdájukat el kell vinni egyesével a játéktér két szélére kihelyezett 5-5 tornakarikákba. Ha elfogytak a labdák vissza kell futniuk a saját szekrényükre és mindenkinek fel kell állnia. Az a csapat a győztes ,amelyik előbb visszatér a szekrénytetőre(minden tanuló). Győzelemért pont jár. A játékot tetszés szerint lehet ismételtetni(pl.: melyik csapat ér el előbb 5 pontot). Variációk: Az adott csapat nem a jobb ,hanem a bal oldali labdákért futnak; Illetve az ellenkező oldalon lévő tornakarikákban kell elhelyezni a labdákat. Játékszabályok: Egy tanuló egyszerre csak egy labdát vihet. Egy tornakarikába csak két labdát lehet elhelyezni. Ha kigurul a labda a karikából az nem érvényes és vissza kell tenni. Az a csapat győz,amelyik a fenti szabályok betartása mellett előbb visszatér a saját szekrényére és senki nem esik le róla.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Győztes csapat megnevezése,jutalmazása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az adott csapat nem a jobb ,hanem a bal oldali labdákért futnak; Illetve az ellenkező oldalon lévő tornakarikákban kell elhelyezni a labdákat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A tornakarikákba hordott labdák ellenőrzése(van e olyan labda,amelyik kigurult). Úgy kell helyezkedni, hogy mindkét szekrénytetőre érkező tanulókat jól lássa,csak igy dönthető el szorosabb végrehajtás esetén,hogy melyik csapat a győztes. Figyelemmel kísérni,hogy minden tanuló egyszerre csak egy labdát fogott-e meg.
  22. Egyéb/megjegyzés: A fotókat illetve egy videó is készült technikai okok miatt csak jövő héten bentről az iskolából tudom elküldeni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bögre Károly