JÁTÉKRA FEL!

Bognárné Kovács Annamária: Facebook csoport

  1. A játék neve, címe: Facebook csoport
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők jobban megismerjék egymást, játékos formában mindenféle kényszerérzet nélkül.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor, amikor helyet cserélnek, figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebb a játék, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése. Rakjunk körbe a székeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanterem berendezésébe, székek körbe helyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A Facebook ma az egyik legismertebb és leggyakrabban használt közösségi oldal, amelyet nagyon sokan használnak. Nagyon sok funkciója, szolgáltatása van. A játék során létrehozunk többféle Facebook csoportot, ahová a hasonló tulajdonsággal és érdeklődéssel rendelkező személyek csatlakozhatnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék során egy önként jelentkező diák beáll a kör közepére, a többiek leülnek körbe a székekre. Ezután a középen álló játékos a következőt mondja: Azok a játékosok csatlakozzanak a Facebook csoportomhoz, akik szeretik a ….csokoládét. ….a romantikus filmeket. ….a történelem tantárgyat. ….a jazz zenét. stb. Azok, akik úgy érzik, hogy jellemző rájuk ez az állítás, azok helyet cserélnek. Ekkor a középen álló játékos is megpróbál helyet találni magának. Senki nem ülhet vissza a saját helyére. Aki állva marad, azaz nem marad helye, az áll be a kör közepére és mondja a következő mondatot.
  18. A játék lezárása: Ebben a játékban a játék élményéért játszanak a játékosok, következmény és versenyhelyzet nélkül! A célja, hogy a játékosok jobban megismerjék egymást. A játékvezető állítja le a játékot, figyelembe véve a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülményeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönjük meg a részvételt a játék végén. Beszéljük meg a csoporttal a játékkal kapcsolatos észrevételeiket, érzéseiket, vagy készítsünk kérdőívet és töltessük ki a csoport tagjaival. Kérdések (pl.:) 1. A játék után kérdezd meg, hogy mi tetszett a résztvevőknek a játékban? 2. Hogy érezték magukat a játék során? 3. Mi okozott nekik nehézséget? stb….
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Azok a játékosok csatlakozzanak a Facebook csoportomhoz, akik minden nap…. sportolnak. tévét néznek. könyvet olvasnak. Azok a játékosok csatlakozzanak a Facebook csoportomhoz, akik már életükben ….. ültek hajón. hőlégballonba. láttak bálnát. Azok a játékosok csatlakozzanak a Facebook csoportomhoz, akiknek az a legfőbb vágya/álma…… ,hogy elutazzon egy lakatlan szigetre. ,hogy elmenjen bálna lesre. ,hogy hegyet másszon.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljen a játékvezető arra, hogy a játék ne váljon unalmassá, tegye pörgőssé, dinamikussá. Segítse ötletekkel a játékosokat. Érdemes az összes szabályt az elején ismertetni, egy próbajátékon keresztül bemutatni. Majd a különböző variációkat is bevetni a játék folyamán. Ehhez figyelni kell a külső körülményekre és a résztvevők reakcióira is.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bognárné Kovács Annamária, (kovacs.ancsa@hotmail.com)