JÁTÉKRA FEL!

Bogárdi Vörös Emese: Tudás zabáló

  1. A játék neve, címe: Tudás zabáló
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tér szabaddá tétele, valamint a résztvevők egymásra figyelése.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: újságpapírok
  12. Technikai igény: nagy üres tér
  13. Az előkészítés feladatai: Fel kell szabadítani a teret. Székeket, padokat stb. félrepakolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a pakolásban, az újságok kiosztásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Éppen a kisérettségi előtt állunk. Ehhez kiemelkedően fontos, hogy minél több tudás legyen a bitokunkban. Képezljétek el, hogy az újságok a tudásotokat jelképezik.
  17. A játék menete, játékszabályok: Eggyel több újságot osztunk szét, mint ahány résztvevője van a játéknak. A gyerekek ráállnak az újságpapírjukra, egy pedig üresen marad. A tudás zabáló óriás meg akarja kaparintani a tudásukatt, még hozzá oly módon, hogy rááll az egyetlen üres újságpapírra. Ha ez sikerül neki, akkor a gyerekektől elrabolja a kitartással és szorgalommal megszerzett tudást, akik így megbuknak a kisérettségin. A tanulók együttműködéssel megakadályozhatják ebben. Azaz folyamatosan rálépnek az éppen üresen álló papírra, hogy az óriás ne tudja elfoglalni azt.
  18. A játék lezárása: Ha előre meghatározott idő alatt az óriásnak nem sikerül rálépni az újságpapírra, akkor a diákok nyertek, sikeres kisérettségit tettek. Ha viszont sikerrel jár, akkor a résztvevők veszítenek, és elvesztik a tudást.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Körben ülve egbeszéljük a játék közbeni történéseket és az érzéseiket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A résztvevők guggolva járnak, csak a óriás van két lábon.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elmagyarázni a gyerekeknek, hogy vigyázzanak a saját és a többiek testi épségre.
  22. Egyéb/megjegyzés: E-mailben elküldtem három fényképet a foglalkozásról.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bogárdi Vörös Emese, (bodzita@gmail.com)