JÁTÉKRA FEL!

Bodnárné Kiss Ágnes: Hová utazzunk? Which country?

  1. A játék neve, címe: Hová utazzunk? Which country?
  2. A játék pedagógiai célja: Új anyagrész bevezetése, elmélyítése és a meglévők alkalmazása, memorizálás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Labdával dobunk, vigyázzunk rá, hogy alacsonyan dobjunk és ne erősen. Felhívom erre a játékosok figyelmét
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: játékosok számának megfelelően fejpántok, amikre kártyák kerülnek ország nevekkel az egyik oldalán és nemzeti zászlóival a másik oldalán, labda, székek
  12. Technikai igény: nem igényel technikai eszközöket
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben kialakítjuk a helyet úgy, hogy a padokat előre toljuk egymáshoz minél közelebb. Így hátul a tanterem harmadában vagy kb. a felében elhelyezzük a játékosok létszámának megfelelő székeket egy körben. Minden székre ráteszek egy fejpántot az előregyártott országneves és zászlós kártyával az oldalain.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosokat bevonom az előkészületekbe, amivel tudok rövidíteni az előkészületi időn.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy repülőn fogunk utazni. Mindenki más országból jött. Be fogunk mutatkozni egymásnak angolul: honnan jöttünk és milyen színű a nemzeti zászlónk. Ismerkedünk! Utazásunk végére tudni fogjuk ki honnan jött.
  17. A játék menete, játékszabályok: Válasszon mindenki egy széket magának! Mindenki foglalja el a helyét és alaposan nézze meg, majd próbálja megjegyezni az országának a nevét és a zászlaját! Kaptok rá fél percet! Tegyétek magatok elé a kártyát és mondjátok az országotok nevét, majd a zászlótok színét úgy, hogy mindenki jól lássa! Óramutató járásával megyünk sorba és mindenki bemutatkozik. Én is országlakó vagyok és én kezdem a bemutatkozást: – I’m from Hungary. I have got red, white and green flag. Körbementünk. Mindenki tegye fel a fejpántot és illessze bele a kártyát úgy. hogy a zászló látszódjon! Most felveszem a labdát és bemutatkozásom után odadobom valakinek és megkérdezem angolul: Te honnan jöttél? – Where are you from? Ezután ő is bemutatkozik és tovább dobja a labdát valakinek, megkérdezve honnan jött. Nehezítünk a játékon. Mindenki fejpántot cserél. Adjátok ide nekem a fejpántokat és én teszem rá a fejetekre! Nálam van a labda. Odadobom valakinek és mondom neki a zászlója színeit, ezután neki, ki kell találnia melyik országból jött. -You have got white and red flag. I’m from Japan. Ha jól válaszolt, dobja tovább a labdát és mondja a zászló színét! Aki eltéveszti, vagy nem tudja kitalálni az országának a nevét, kiesik a játékból.
  18. A játék lezárása: Aki utoljára esik ki, vagy marad bent a játékban, nyer. Ő kapja a jutalmat. Ő ismeri fel leginkább, ki melyik ország lakója és milyen a nemzeti zászlója.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Órai munka részeként lehet megfelelő dicsérő kártyával, piros ponttal vagy csillaggal jutalmazni. Ha nem órai munka keretében játsszuk, akkor kis ajándéktárggyal (pl. zászló, kicsi repülőgép hűtőmágnes és egyéb ehhez a játékkerethez kapcsolódó tárgyakkal lehet jutalmazni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nem esnek ki egyből a játékosok, hanem kitalálják segítséggel az országukat. Segít a dobó: (pl. Yellow stars, red circle, stripes…ha kell magyarul is mondhatja csillagok, kör, csíkok…) Ezután a kártyát megfordítják a fejükön az országnévvel láthatóra. A dobó az országnevet mondja, és aki megkapja a labdát, tudnia kell a zászlójának a színeit. -You are from Britain. – I have got dark blue, red and white flag. További feladat, mindenki tudja mostmár ki melyik országból jött. Megismertük egymást a repülőn. Levesszük a fejpántokat és annak dobja a dobó a labdát, akinek az országába szeretne elrepülni. Ha rossz országnevet mond a játékosnak, akit már megismert alaposan, annak a játékosnak az utazása véget ér és kiesik a játékból. 2 másodperce van a dobónak eldobni a labdát és mondani az országnevet, mert akkor is kiesik a játékból, ha az adott időn túl még gondolkozik. A végén jól fel lehet így pörgetni a játékot. Óra végi levezetésnek is nagyon jó.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Részt vesz a játékban. Ő mutatja be először a feladatokat. Figyeli a játék menetét és ő bírálja el, ki esik ki a játékból.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bodnárné Kiss Ágnes