JÁTÉKRA FEL!

BODNÁR ADRIENN: „Találj ki!-Rejts el!-Keress meg!”

  1. A játék neve, címe: „Találj ki!-Rejts el!-Keress meg!”
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem-, koncentráció és memória fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kanál, kulcs, kígyó, kesztyű, tulipán, tükör, tojás, toll + ezek hívóképei..
  12. Technikai igény: Iskolapad, szék, mágnestábla, mágnesek.
  13. Az előkészítés feladatai: Szükséges eszközök kihelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok székek elrendezése a teremben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ki az, aki szereti a sorversenyt tesiórán? Mi a legfontosabb a sorversenybenn ahhoz, hogy megnyerje egy csapat? Az ügyesség mellett? „A gyorsaság!” A mai fejlesztő foglalkozásra egy olyan játékot hoztam Nektek, ahol nem csapatban, hanem egyénileg lesz fontos, hogy ki milyen gyors! Emellett a memóriátokra is szükség lesz! A játék vége jutalom matriccákkal zárul!
  17. A játék menete, játékszabályok: Ismertetem a játék szabályait! Az asztalon különböző tárgyakat láthattok! Én csak a tárgyak első szótagját fogom kimondani! Aki tudja melyikre gondoltam, jelentkezik és ha helyesen tippel, elduhatja a játékot a teremben! Ha nem találod el, akkor a 2. leggyorsabb mondhatja a megfejtést és ő rejtheti el a tárgyat! Ezalatt a többiek lehajtják a fejüket a padra és én jelzek ha folytathatjuk a játékot tovább. Ezt addig csináljuk, míg mind a 8 tárgy elbújik a teremben! A tárgyak eltűntek, és most a memóriátokra vagyok kíváncsi! Soroljuk fel milyen tárgyak voltak az asztalon! Gyorsaság a fontos, 3-ig számolok és akinek eszébe jut az első tárgy, jelentkezik, szólítom és mágnestáblára helyezi a tárgy képét!
  18. A játék lezárása: A játék vége, amikor minden elrejtett tárgy képe felkerül a mágnestáblára! Mindenki lelkes egyéni kis versenyző volt, mert nagyon motiváltan helytálltatok a versenyben!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén matricákat kaptak jutalmul, annyit amennyi tárgynak a nevét sikerült kitalálniuk! A gyerekek a játék végén egyszerre mondták, hogy „még egyszer!”. 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A táblán lévő képekkel tovább lehet játszani a játékot! Pl. nem mondjuk ki a tárgynak a nevét, csak az elejét. Titkos üzenetet küldünk. Aki kitalálja, az megkeresheti a tárgyat a teremben és kihozhatja az asztalra!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel egy fejlesztő csoportban végeztem a játékot és 2. osztályosoknál, így talán fontos volt a jutalom a játék végén! Még inkább lelkesedtek, mikor az elején közöltem, hogy a gyorsaságtól függ majd hogy ki mennyi matricát gyűjthet be!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: BODNÁR ADRIENN