JÁTÉKRA FEL!

Bodáné Mihucz Erika Anna: Ki hiányzik?

  1. A játék neve, címe: Ki hiányzik?
  2. A játék pedagógiai célja: A közösség erősítése, a megfigyelőképesség fejlesztése, a játék örömének átélése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékok elrakása, biztonságos tér kialakítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kendő
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszobában a játékszőnyeg szabaddá tétele (a játékok elrakása).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Maga a játék lehetősége a motiváció.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmondása, a játék szabályának ismertetése. Kerettörténet: képzeljük el, hogy az erdőben kirándulunk, ahol találunk egy gyönyörű szép mezőt, leülünk játszani, mikor észrevesszük, hogy valaki elveszett. Hogy keressük meg? Tudok rá egy játékot!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékszőnyegen körbe ülnek a gyerekek, kiválasztjuk a kitalálót egy ismert mondókával, ő középre ül, szemét bekötjük egy kendővel és a játék versikéjét elmondjuk: "Az erdőben jártunk keltünk, egy gyereket elvesztettünk, mondd meg nékünk mondd meg X (a gyereknek a keresztnevét mondjuk), ki az akit elvesztettünk?" A versike elhangzása alatt akire rákacsintok az megy hallótávolságon belülre, de nem látható helyre, a helye üresen marad. A versike végén levesszük a kendőt a középen ülő gyerekről (a kitalálóról) és neki a körben ülő gyerekeket megfigyelve ki kell találni, hogy ki hiányzik a körből. Ha kitalálta, a kint lévő gyerek bejön és ő lesz a kitaláló.
  18. A játék lezárása: Megfogjuk egymás kezét és visszautazunk az óvodába.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után beszélgetünk a játékról, meghallgatom a gyerekeket, hogy mi tetszett nekik és mi nem. A végén mindenkit megdicsérek és előrevetítem, hogy máskor is eljátsszuk ezt a játékot, hogyha tetszett nekik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A másik játék címe: Mi változott meg? Ez egy állatos játék, ahol ugyanúgy körben ülnek, mint nyuszik, itt van egy nyuszi őr, aki vigyáz a nyuszikra, de amikor kimegy, akkor két nyuszi helyet cserél. Amikor visszatér megfigyelve a nyuszikat, meg kell találni, hogy kik változtatták meg a helyüket. Ha kitalálta, kettőjük közül választhat nyuszi őrt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályainak rövid, de érthető elmondása, a játékszabályok betartatása, a baleseti helyzetek elkerülése, és minden gyerek sikerélményekhez juttatása, a játék élvezetes levezetése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bodáné Mihucz Erika Anna