JÁTÉKRA FEL!

Boda Szilvia: Csak rám figyelj

  1. A játék neve, címe: Társas hatékonyság elősegítését segítő gyakorlat Csak rám figyelj
  2. A játék pedagógiai célja: A társak közötti együttműködés szintjének mérésére és a kommunikációs készség fejlesztését célozza meg.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az osztályteremben lévő bútorok (padok,székek) balesetmentes elrendezése.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem használtam kelléket a foglalkozás során.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékosok számának megfelelően elrendezni a helyszínt és nyugodt légkört teremtve (tanulóbarát szobaában) ismertettem a játékot röviden.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőkkel ismertetem,hogy a hat főből egyszerre három fog a foglalkozás során szerepelni,a többiek rá figyelnek.Ismertetem az önkéntesség elvét,nem kötelező a részvétel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoporttagok félkörívben leülnek,a csoportban három személy lesz a játékos.
  17. A játék menete, játékszabályok: A feladat egyszerű : ketten elmélyülve beszélgetnek egymással,úgy hogy közben teljes mértékben figyeljenek a másikra.A harmadik játékosnak az a feladata,hogy bármilyen módon,de anélkül hogy hozzájuk érne magára vonja a figyelmet a beszélgető partnerek kommunikációját megzavarva. Az időkeretet meghatározva 2-5 perce van a játékosoknak. A csoporttagok más szerepkörben is kipróbálhatják magukat.
  18. A játék lezárása: A foglalkozás után megbeszéltük,hogy ki melyik szerepben érezte jól magát és miért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékeltük,hogy milyen kommunikációs stílusban és milyen mértékben sikerült a feladatot végrehajtaniuk,az érzéseikről és gondolataikról is beszélgettünk,jó hangulatban és egymást segítve telt el a játék a csoport véleménye egyöntetű volt ez ügyben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék második huszonöt percében a csoport felállva ugyanezen kommunikációt érintéssel is megzavarhatta nemcsak verbális kommunikáció alkalmazásával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető személyiségével dolgozik ezért empatikus rugalmas és kommunikatív legyen elfogadja a roma fiatalokat is akik ketten csatlakoztak a csoporthoz.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoport játéka jó hangulatban telt és talán ez alkalommal voltak a legaktívabbak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Boda Szilvia