JÁTÉKRA FEL!

Blaskovics-Gallen Tímea: Tablókép

  1. A játék neve, címe: Tablókép
  2. A játék pedagógiai célja: kreativitás, beleérző képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Esetleg csengő, ragasztószalag, kártyák a tablóképek nevével
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Osztályterem átrendezése, padok elhúzása, a tér kettéválasztása ragasztószalaggal
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek lelkesen maguk széttolják a padokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmeséltem nekik, hogy milyen jó volt nézni őket egy ehhez hasonló játék során, amikor a gyerekkönyvtárban egy drámapedagógiai foglalkozáson vettek részt. A csapat nagyon empatikus és intuitív gyerekekből áll, ezért választottam nekik azt a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szabadon sétálhatnak a teremben. A játékvezető mond egy helyszínt, majd elkezd 15-től visszafelé számolni 0-ig. Mire a nullához ér, szoborrá kell merevedni. Becsatlakozhat más szobrokhoz, de nem beszélhetik meg, hogy ki mit alakít. A játékvezető érintésére az egyik szobor megelevenedik, s elmondja, ki ő és mit csinál. A következő gyereket már ő érinti meg, s kiszáll a képből. Sorban mindenki elmondja, mi volt az ő szerepe a tablón.
  18. A játék lezárása: Ha az utolsó szobor is elmondta, mit alakít, akkor van vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden tablókép után megbeszéljük, kié volt a legötletesebb szerep és miért. Több szempontot veszünk figyelembe. Pl. Kié volt a legjobb ötlet? Ki tudott leginkább elvonatkoztatni a témától? Ki tudta leginkább meghökkenteni a többieket? Ki tudott másokhoz csatlakozni? Melyik szobrot volt legnehezebb kitartani?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -A térfelet ragasztószalaggal kettéválasztjuk. Jelre megállnak, s csak az egyik oldalt kérem meg, hogy álljanak be a tablóba. Nekik papíron mutatom meg a témát. A másik csapat megpróbálja kitalálni, mit ábrázolhat a kép, s becsatlakoznak. Utána mindenki elmondja, mit gondolt a tablóképről és milyen szerepet választott magának. -Egy másik variáció, ha hagyom őket kommunikálni, s együtt döntik el, ki mivé változik. Így még különlegesebb ötleteik adódnak. -Körben ülünk, megkapják a témát és egyesével jelentkezve kapcsolódnak be a tablóképbe. Közben elmondják, ők mit alakítanak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető legfontosabb szerepe a játék utáni feldolgozó beszélgetés során van. Figyelni kell mindenki véleményére, minden ötletben meg kell találni a pozitívat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Blaskovics-Gallen Tímea