JÁTÉKRA FEL!

Bittmann Angéla: Olimpiai „játékok”

  1. A játék neve, címe: Olimpiai „játékok”
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők érezzék jól magukat a csoportban, felfrissüljenek, mozogjanak, figyeljenek egymásra. Kreativitás fejlesztése, nonverbális kommunikáció gyakorlása, mozgáspontosság javítása.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét a sportágak bemutatásánál figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Hajrá feliratú transzparens segít a ráhangolódásban, de nem szükséges semmilyen kellék sem.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínt be kell rendezni, hogy ott állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson készíthetnek a résztvevők különböző feliratú táblákat (pl. Szurkolunk! Hajrá! Veletek vagyunk!). Érdemes a figyelmüket felhívni az esztétikum mellett a láthatóság és olvashatóság fontosságára. Többféle technikát is használhatnak, a táblát egy tartórúdra is ráhelyezhetik. Ez a plusz feladat plusz időt igényel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetni kell a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. o Labdát dobnak egymásnak /kislabdát, kézilabdát, kosárlabdát, léggömböt/ teniszezünk, pingpongozunk mindezt tárgyak nélkül. o A vezető fotózza a játékot – fényképezőgép nélkül. Amikor kattint, a játékosok belemerevednek a mozdulatba. A következő kattintáskor tovább folytatódik a sportjáték. o Két csapatban is játszható az olimpiai játék. Az egyik csapat tagjainak feladata, hogy a sportágra jellemző eszközökkel jelenítsenek meg sportokat, azok jellemző mozdulatainak segítségével a másik csapat tagjai megnevezik a bemutatott sportágat. Öt sportág bemutatása után feladatot cserél a két csapat.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszunk következmény és versenyhelyzet nélkül. A játéknak akkor van vége, ha mindkét csapat bemutatta az öt-öt sportágat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételüket, megkérdezem, hogy érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Két csapatban játszhatjuk tovább a játékot foglalkozások megjelenítésével sportjátékok bemutatása helyett hasonló szabályokkal. A foglalkozásra jellemző mozdulatokkal, helyzetekkel jelenítenek meg az egyik csapat résztvevői mesterségeket, és csak akkor mutathatják be a következő foglalkozást, ha az előzőt már felismerte a másik csapat. Öt foglalkozás bemutatása után cserél a két csapat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először egy utasítást ismertetni, majd ha mindenki megértette, mi a teendő, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A transzparensek segítik a jó hangulatot megteremteni játék közben pl. Hajrá! Szurkolunk! Veletek vagyunk!…stb.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bittmann Angéla