JÁTÉKRA FEL!

Birtalan Erna: Fejszámolós foci

  1. A játék neve, címe: Fejszámolós foci
  2. A játék pedagógiai célja: Nagy mozgásigényű a csoport. A célom egy mozgásos fejlesztő matematikai játék megalkotása. A gyerekek közötti egymás iránt érzett bizalom fejlesztése
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Számkártyák, Fejszámolási szintnek megfelelő feladatlap, mezek, futball labda
  12. Technikai igény: Kép rögzítéséhez és rövid videóhoz mobiltelefon
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín kijelölése, lefoglalása, számkártyák megírása, eszközök rendelkezésre állásának biztosítása (mezek, labda), feladatlap a fejszámoláshoz
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szívesen hozzák a mezeket és a labdát.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két színű számkártyákból véletlen szerűen húznak a gyerekek. Így spontán alakuló csapatok jönnek létre. Kialakul 5 fős piros és 5 fős kék csapat. egymással szemben felállnak a futballpályán. Rájönnek hogy két db egyes szám van egy kék és egy piros. Két db kettes és így tovább. Ezáltal már látják ki kivel fog párbajozni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék feladata, hogy a két egyforma szám kék és piros azonos számok egymással fejszámolásban küzdenek meg. Aki a gyorsabb az kapja a lehetőséget hogy kapura lőjön. Akit legyőzött az áll a kapuba kivédeni a rúgást, a gólt. Aki tehát lassabban számol az még megmutathatja, hogy jó védő. Fejre tilos célozni. Ügyelni kell a védőnek is a saját testi épségére. A két egyes számmal rendelkező játékosok közelebb lépnek egymáshoz. A többiek csendben vannak, biztosítva ezzel, hogy tudjanak koncentrálni, számolni. Első számítás: Mennyi 6×6+220? Aki előbb mondja a jó megoldást, az rúghatja a gólt a kapura. A kék egyes válasza a helyes így ő rúg kapura. Piros egyes a védő, még ha ügyesen véd akkor a csapatát mentheti. Az a csapat nyer akik több gólt rúgnak megadott idő alatt.
  18. A játék lezárása: Mindkét csapat rúgott gólt is és volt mindkét csapatban olyan aki, kivédte a gólt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azt gondolom, hogy sikerült még jobban megszerettetnem a matematikát a csapattal. Mozgás közben hatalmas izgalommal számoltak. Azt gondolom, hogy önmagukat szeretnék fejleszteni a matematikában, hogy legközelebb ők rúghassanak. Egymás iránt érzett bizalmuk a kapuban állva nőtt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tanteremben is játszani fogjuk mondjuk gombfociként.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek érdeklődésének felkeltésé. Testi épség megóvásra való figyelemfelhívás. A gyerekeket rávezetni arra, hogy kimondják, aki lassabb volt az még tudott jól védeni a kapuban. Felhívni a figyelmet arra hogy mindenkinek vannak értékei.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon örülök, hogy kitaláltam ezt a játékot. Utolsó nap van a leadáshoz, és hálás vagyok hogy ilyen sokat tanulhattam tőletek! Én most kerültem ebbe az osztályba és nagyon élvezték a játékot, a fotózást.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Birtalan Erna, (birtalan.erna@gmail.com)