JÁTÉKRA FEL!

Biró Kinga: Békalesen

  • A játék neve, címe: Békalesen
  • A játék pedagógiai célja: A délutánra több gólyás, békás játékot is terveztem. Ez volt az első. Mivel a gyerekek nem, vagy csak alig ismerték egymást, még nem volt szükség különösebb együttműködésre. ebben a játékban együtt, de mégis egyénileg játszottak. Innen szeretném elérni, hogy később már csapatban is tudjanak játszani.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A játék közben figyeljenek egymásra és magukra is. Nem kell sietni!
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Zöld színű, kartonból kivágott békák.
  • Technikai igény: Nincs szükség technikai felszerelésre.
  • Az előkészítés feladatai: A békákat zöld színű kartonból előre kivágtam. A játék előtt, amíg a gyerekek nem érkeztek meg, különböző helyekre rejtettem őket – fák törzse, bokrok, füves rész.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek tudják, hogy Gólya-nap lesz (most jönnek első osztályba, ők a kis gólyák). A játékok gólyákról és békákról szólnak. Különösebb felkészülést a piciktől nem várok. A játék előtti mondókát az óvodából ismerik (Hosszú lábú gólya néni…) Ez ugyan nem tartozik szorosan a játékhoz, de a hangulati előkészítéshez jó volt.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A kezdő mondóka valamelyik variációja az óvodából ismerős a gyerekeknek. Ezt felidézzük, néhányszor el is mondjuk. Ezután ismertettem a játékszabályokat.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körülöttem állnak. Elmondom, hogy az iskola udvarának melyik részén zajlik a játék -a betonos résszel ellentétben inkább a füves területet jelöltem ki. Ez egy fákkal, bokrokkal szegélyezett, rendezett terület. A gyerekek a gólyák, akiknek minél több békát kell megtalálniuk a kijelölt területen. Egy játékos egyszerre csak egy békát hozhat oda hozzám, még akkor is, ha többet is látott. Cserébe egy cukorkát kap. A lökdösődést kerüljék, figyeljenek egymásra! A keresés akkor kezdődik, amikor a mondóka végére érünk.
  • A játék lezárása: A keresés végét sípszóval jeleztem. A játéknak vesztese nem volt. Elég sok békát helyeztem ki ahhoz, hogy mindenki találjon legalább egyet.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden gyermeket, aki békát talált, megdicsértem. Örültem, hogy ilyen lelkesen vettek részt a játékban, és a szabályokat is betartották. Vigyáztak is egymásra.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot szabad térre terveztem. Az időpont fix volt, ezért arra is felkészültem, ha esős idő lenne. Ebben az esetben az osztályterem, folyosó, tornaterem kombináció is jó lehetett volna. Mivel a gyerekek szeretik az ilyen keresgélős játékokat, bármilyen "kincs" elrejtésével próbálkozhatunk: pl.: tavasszal virágok, húsvétkor tojások stb. .
  • A játékvezető speciális feladatai: A keresés pontos helyének ellenőrzése – akadály nem volt, a gyerekek megértették, meddig tart a játéktér. Annak tudatosítása, hogy egyszerre csak egy békát lehet hozni. Ha kell, folyamatos segítés és korrigálás a szabályok betartásában. Hogy biztosan mindenki találjon legalább egy békát, finoman segíteni azokat is, akik egy picit bátortalanabbak.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek izgalommal várták a játékot, jó kedvvel vettek részt benne.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Biró Kinga