A játék neve, címe: Piros király
A játék pedagógiai célja: Figyelem és koncentráció fejlesztése. Számolási készség fejlesztése. Egymásra való odafigyelés fontossága.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A vírushelyzet miatt gumikesztyű használata önkéntesen. Játékosok kicsit távolabb üljenek egymástól!
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Egy pakli magyar kártya. A játékosok számának megfelelő darabszámú toll és papír.
Technikai igény: Ülő alkalmatosság minden résztvevőnek (szék, pad). Asztal.
Az előkészítés feladatai: Kártyapakli megkeverése, elhelyezése az asztalon. Tollak, papírok előkészítése az asztalra minden résztvevő számára.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kártyapaklit az egyik résztvevő is megkeverheti. Mindenki a saját tollát, papírját teszi maga elé, hogy másnak ne kelljen megfognia.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a vírushelyzet miatti biztonsági óvintézkedésekre hívja fel a figyelmet. Ezután érthetően, kártyalapok felmutatásával elmagyarázza részletesen a játékszabályokat. Mielőtt győztest hirdet, játszat néhány próba játékot, hogy mindenkinek világos legyen a feladat.
A játék menete, játékszabályok:• A játékosok körben ülnek az asztalnál. • A játékvezető, vagy egy játékos megkeveri a pakli magyar kártyát és „csukva” az asztal közepére helyezi, hogy mindenki számára elérhető legyen. • A résztvevők kapnak 1-1 db papírt és tollat. • A játékvezető kijelöli a kezdő játékost és a menetirányt a körben. • Az első ember húz egy kártyát a pakliból és lehelyezi az asztalra, hogy mindenki láthassa. Ha a felhúzott lap nem piros vagy nem király, akkor a kijelölt menetiránynak megfelelően a következő játékos húz. • Úgy megy ez addig, amíg valaki piros vagy király lapot nem emel fel. Ekkor leteszi az asztalra és hangosan is mondja, hogy piros, vagy hogy király. • Ezután megfoghatja a tollat és a papírjára elkezdheti írni a számokat egyesével 50-től 100-ig. • Ez addig tart, amíg valaki újra piros vagy király lapot nem húz, mert akkor az író részvevőnek le kell tenni a tollat és a piros vagy király lapot húzott játékos folytathatja az írást. • Ha valaki a piros király lapot húzza fel, akkor előnyt kap a játékban. Kettesével írhatja tovább a számokat. Ha páros számnál tartott, akkor a párosakkal folytathatja, ha páratlannál, akkor a páratlan számokat írhatja 99-ig. • Az a játékos győz, aki először jut el a 100-ig, vagy a 99-ig. Ekkor hangosan mondhatja, hogy kész! • Ha elfogy a pakli, az fordítja meg, akinél elfogyott, és a játék ugyanígy tovább folytatódik. Ha pirosat, királyt, vagy a piros királyt húzta az utolsó, akkor persze a következő fordítja az egész csomagot.
A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor valaki a papírjára írt számokkal eljut 100-ig. (Piros király húzása esetén lehet, hogy 99-ig.) Ő lesz a győztes. Mikor megvan a győztes résztvevő, a játék ekkor ér véget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Résztvevők dicsérete. Köszönet kifejezése, hogy részt vettek a játékban. Visszacsatolás arról, hogyan érezték magukat a játék ideje alatt.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Másfajta kártyával, vagy kártya helyett dobókockával is lehet játszani. Számok írása helyett pl. a magyar abc betűit is írhatják a játékosok, vagy bármilyen más dolgot, ami nem igényel külön gondolkodást, hanem előzetes, automatikus tudásra építhető.
A játékvezető speciális feladatai: A vírushelyzet miatt betartandó szabályok ismertetése.
Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szerették, szívesen játszották ezt a játékot.
A játékot lejegyezte: Bindics-Jakab Eszter Márta