JÁTÉKRA FEL!

Bimbó Éva: Jön a kutyus!

  1. A játék neve, címe: Jön a kutyus!
  2. A játék pedagógiai célja: A csoportom tagjai a játék során fizikai állóképességben és gyorsaságban fejlődjenek.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: „ Figyeljetek egymásra, hogy össze ne ütközzetek a játék során!”
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kutyus álarc
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekekkel berendezem a helyszínt. A székeket, asztalokat elpakoljuk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékidőben a gyerekekkel állatos álarcokat színezünk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Üljetek le körben törökülésben. Most belenézek a varázs távcsövembe és tudjátok kit látok? Egy kutyust látok! És sok- sok cicust. Ki szeretne kutyus lenni. R. lesz a kutyus a mai játékban. Álarc odaadása a kiválasztott játékosnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék szabálya: A kutyus a házában fog heverészni. A többi kisgyerek lesz a cica akik futkároznak az udvaron. Ha azt halljátok, hogy „Jön a kutyus!” – megpróbáltok elmenekülni a kutya elől. Akit megfogott, az a kisgyerek leül a szőnyeg szélére és szurkol a többieknek. Kezdődhet a játék! Álljatok fel és lehet szaladgálni a cicusoknak.
  18. A játék lezárása: A cél a versenyhelyzet fokozása volt és a fizikai állóképesség növelése. A játéknak akkor van vége, ha csak egy játékos marad a játékban. A kiesett játékosok feladata, hogy szurkoljanak neki.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesek voltatok! Ezért van egy kis meglepetésem. Üljetek le körben és adok mindenkinek egy matricát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variációk: A kiesett játékosokat fel lehet szabadítani érintéssel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem a gyerekekkel.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoport nagyon szereti a „Jön a gólya!” futó játékot. Ez a játék mintájára más kerettörténettel és játékszabályokkal szeretném megvalósítani a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 

A Játékot lejegyezte: Bimbó Éva