JÁTÉKRA FEL!

Bihariné Kiss Anikó: Lecsapós

  1. A játék neve, címe: Lecsapós
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem és koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobókocka, műanyag bögre, vagy papírhenger, bábuk, zsinór, karton=rajzlap
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A játékosok számával megegyező számú bábura zsinórt kötünk / kb. 30 cm hosszú legyen/. A rajzlap közepén körberajzoljuk a hengert, ebbe a körbe helyezzük a bábukat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki a saját bábuját készíti el.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdéséhez mindenki helyezkedjen el az asztalnál. Választunk minden asztalnál egy lecsapót, nála lesz a henger és a dobókocka. Mindenki más az elkészített bábujával vesz részt a játékban.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos – a dobó kivételével – választ egy bábut és elhelyezi a lapra rajzolt körben. . Figyeljenek arra, hogy a zsinórok ne keresztezzék egymást! A dobó játékosnál van a kocka és a henger. A dobó a kockával kezdi a dobást. Ha a dobott szám páros, akkor villám gyorsan megpróbálja a hengert a körre lecsapni, megakadályozva a társait, hogy elhúzzák a körbe helyezett bábukat. A társak feladata a bábuk kimenekítése a körből, mielőtt a henger csapdába ejtené azokat. A játék mindaddig folytatódik, amíg valamelyik bábut nem sikerül elejteni. Ekkor cserélnek, a dobó átadja a hengert és a kockát, és megkapja az elejtett bábut. Amennyiben több bábu is a körben marad egy lecsapás után, akkor a dobó a hozzá balra legközelebb ülővel cserél. Egy-egy sikeres lecsapásért egy-egy pontot kap a játékos.
  18. A játék lezárása: A játékot előre megbeszélt ideig játsszuk, a zárás időpontját kezdéskor meghatározzuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A befejezéskor a legtöbb pontot gyűjtő lesz a győztes.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Életkortól, fejlettségtől függően választhatunk – legyen a dobott szám prímszám; két kockával dobva legyen az összeg adott, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék kissé zajos
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bihariné Kiss Anikó