A játék neve, címe: Doboló ujjak parancs
A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Érdemes mondani a játékosoknak, hogy nem kell erősen dobolni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Technikai igény: Minden játékos asztalnál ülhesssen.
Az előkészítés feladatai: 6-nál több játékos esetén érdemes összetolni az asztalokat úgy, hogy a játékosok körbe tudják ülni, ha van erre lehetőség, de nem feltétlen muszáj.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszínt együtt is ki lehet alakítani, így meggyorsítható a folyamat, és a résztvevők is jobban ráhangolódnak.
A játék megnyitása, nyitánya: Mondd el a szabályokat, és próbáljátok ki a játékot!
A játék menete, játékszabályok:A játékosok az asztálnál ülnek, és a játékvezető különböző parancsokat ad, amelyekre a játékosoknak a megfelelő mozgásokat kell végrehajtani: – Doboló ujjak parancs: mindenki dobol az ujjaival az asztalon. – Tenyér parancs: mindenki a tenyerével odacsap az asztalra. – Ököl parancs: mindenki ököllel üti az asztalt. – Kézfej parancs: mindenki a kézfejével üt hármat az asztalra. A játékvezető néha megpróbálja a játékosokat félrevezetni: Ha nem mondja, hogy parancs, akkor a játékosoknak nem szabad megváltoztatni a mozgásukat annak ellenére sem, hogy a játékvezető megváltoztatja azt. Aki eltéveszti, zálogot ad, vagy kiesik. Aki a legjobban teljesíti a parancsokat, az lesz a következő parancsnok.
A játék lezárása: A játékot addig érdemes játszani, amíg mindenki számára élvezetes.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle…
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ki lehet találni más parancsokat is, körben állva is, …
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy parancsot kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot, így még izgalmasabb lesz a játék.
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Bihariné Hartung Edina Klára