A játék neve, címe: Állatok,memória játék-Animals,memory game,Párkereső
A játék pedagógiai célja: Szótanulás,szókincsfejlesztés,csapatépítés,új ismeretekre hangolódás,fotografikus memória fejlesztése,koncentráció
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: A megfelelő helyszín megteremtése, padok megfelelő távolságban elpakolása,szellőztetés,ütközésveszélyre való figyelemfelhívás
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: A gyerekek által készített kártyák
Technikai igény: székek,magnó,szükség szerint világosítás
Az előkészítés feladatai: A gyerekekkel előre megrajzoljuk az állatokat a kivágott kártyákra. Teremrendezés
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészületeket közösen végezzük el a gyerekekkel.
A játék megnyitása, nyitánya: Nyelvtanulásnál egyik legfontosabb mozgatórugó a motiváció. Az angol óra első 5-10 perce kiváló alkalom a gyerekek érdeklődésének felkeltéséhez. Úgynevezett bemelegítő játékhoz. A játék során a nyelvi készségek észrevétlenül is fejlődnek A csapatjáték az öröm és a tanulás kombinációját kínálja.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak, én játékmesterként a körön kívülről irányítom a játékot. Az angol óra első felében a tanult állatokat megrajzoljuk, úgy, hogy mindenből kettő legyen.( A kártyákat összegyűjtöm )
Téma: háziállatok, házi kedvencek.
Körbe állunk, majd minden gyerek húz egy kártyát, amit angolul meg is nevez. Játékmesterként figyelek, mely állatok szerepelnek. Fontos, hogy mindenkinek legyen párja. Páros számú csoporttal dolgozunk. Ismertetem a játékszabályokat: ha a kártyáján szereplő állat nevét hallja angolul, helyet kell cserélnie azzal a társával, aki ugyancsak a megnevezett állat rajzát tartja a kezében. Figyelmesnek és gyorsnak kell lenni! A játék izgalma tovább fokozható, ha a kör közepére beáll valaki. Neki a helyet cserélők közül valakinek a helyére kell beállnia. Még izgalmasabb, ha a játékmester felkiállt: Find your pair! Keresd a párod! Ekkor mindenkinek helyet kell cserélnie. Végül a gyermekek is kipróbálhatják magukat játékmesteri szerepkörben.
A játék lezárása: A játék lezárása: A játékot addig játszhatjuk, míg élvezik a gyerekek. Megfigyelem , hogy kellőképpen memorizálták ezzel a játékkal az új szavakat. Az óra felépítésébe beletervezem a játékra kigondolt időt, ami kb.10-15 perc.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket mert tudták az állatok nevét angolul, gyorsan reagáltak, ügyesen helyet cseréltek, figyeltek az állatok nevére, és hogy mikor ki következik. Közben vigyáztak egymás testi épségére, betartották a játékszabályokat. Megnyugtatom őket, hogy még fogjuk ezt a játékot játszani. Megkérdezem őket, hogyan érezték magukat, mire figyeltek, volt.e valami, ami érdekes, vagy vicces volt a játék során. Végül megköszönöm a részvételt és a közös játékot.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet vadállatokkal, állatkertben élő állatokkal, nem túl közismert, különleges állatokkal is játszani. Ebben az esetben lehet kutatómunkát adni, könyvben vagy interneten keresgélni. A játék lehetőséget kínál szókincs fejlesztésre más témakörben is. Tantárgyi koncentrációként: környezetismeret, rajz-, vizuális ábrázolás, technika tantárgyak körében előkészítés lehet.
A játékvezető speciális feladatai: A megfelelő nagyságú kör kialakítása, a játékszabályok ismertetése közben a fokozatosság elvét betartva, szükség esetén a szövegértés segítése, újbóli, tevékenységgel összekötött magyarázat. Fizikai, szellemi- és lelki épség fenntartása, megóvása.
A játékot lejegyezte: Berze Tímea