JÁTÉKRA FEL!

Berta Viktória: Húzd meg az oroszlán bajszát!

  1. A játék neve, címe: Húzd meg az oroszlán bajszát!
  2. A játék pedagógiai célja: – két osztály közös osztálykirándulásán, az ebéd utáni pihenő végén a gyerekek felfrissítése a múzeumpedagógiai foglalkozás előtt – a két, egymást kevéssé ismerő osztály kapcsolatai kialakításának elősegítése, erősítése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmeztetése egymás testi épségének megóvása érdekében az óvatos, körültekintő játékra. A szabadtéri helyszínből adódóan a talaj egyenletlenségeire való figyelemfelhívás. A játéktér pontos kijelölése, az esetleges idegen tárgyak eltávolítása. A korosztályból adódóan a bekötött cipőfűzőre, a balesetmentes játékot veszélyeztető kiegészítők (pl. nyaklánc, sapka) levételére való figyelmeztetés.
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: fejenként 2 db színes szalag (darabonként kb. 40-50 cm)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér pontos kijelölése, az esetleges idegen tárgyak eltávolítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terep kiürítése azáltal, hogy saját felszerelését mindenki maga viszi el a játéktéren kívül kijelölt helyre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Most mindenki egy rövid időre vad és rettenthetetlen oroszlánná változik. Mindannyiótok kap két-két darab oroszlánbajszot, amelyeknek egyik végét a nadrágotok derékrészébe kell betűrni úgy, hogy a combotok előtt lógjanak.”
  17. A játék menete, játékszabályok: „Az lesz a feladatotok, hogy oroszlánként kihúzzátok a többiek bajszát. Ezt hogyan tehetitek meg? – egyszerre egy bajszot húzhattok ki – a saját bajszotokat nem foghatjátok meg – egy oroszlánra csak egy másik támadhat Akinek kihúzták mindkét bajszát, az elveszti oroszlánerejét és le kell ülnie, hogy új bajszot növeszthessen magának. A kihúzott bajszokat egyszerűen dobjátok le a földre. Vigyázzatok egymásra! Ha valaki véletlenül elesik, tőle nem lehet kihúzni a bajuszát, hanem meg kell várni, amíg fölkel a földről.” I. kör: „Ha valaki kiesik, akkor válasszon magának valakit, akit biztat, és akinek oroszlánüvöltéssel drukkol a játék végéig. Az lesz a győztes, akinek legalább egy bajsza marad a játék végére.” II. kör: „Most két falkát alakítunk, az egyik a sárga bajszos, a másik pedig a piros bajszos. Az a falka nyeri a küzdelmet, amelyik kihúzza az összes bajszot a másik falka tagjaiból. A kiesett falkatagok itt is oroszlánüvöltéssel biztassák bent maradt falkatársaikat.”
  18. A játék lezárása: I. kör: „Akkor lesz vége ennek a játéknak, amikor azt tapssal jelzem.” II. kör: „Akkor lesz vége ennek a játéknak, amikor az egyik falka elveszti az összes bajszát.” A legvégén az eldobált szalagok begyűjtése a gyerekek segítségével.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az egyes körök végén tapssal ismerjük el a győztesek teljesítményét, de tapsot érdemelnek a korábban kiesettek is, hiszen ők is derekasan helytálltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Nagyobb létszám esetén több szín alkalmazása, ezzel több csapat létrehozása. – A keretmese megváltoztatása, ha azt a célcsoport életkora megkívánja.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Futó-fogó játékról lévén szó, fokozott figyelem a balesetmentes játékra.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.e-mailenelkudve.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Berta Viktória