JÁTÉKRA FEL!

Bernhardt-Zseli Krisztina: Wild West English

  1. A játék neve, címe: Wild West English
  2. A játék pedagógiai célja: Az angol rendhagyó igék három alakjának (base form, Past Simple, Past participle) átismétlése, gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő szabad teret kell biztosítani, hogy a játék során ne ütközzenek tárgyakba a játékosok.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha zárt helyen, például tanteremben játszunk, a padokat, székeket félre kell tolni, hogy elegendő helyünk legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek a terem átrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet szerint a játékosok vadnyugati cowboyokká és cowgirl-ökké válnak a játék idejére, akik párbajt vívnak egymással, de a hatlövetűben esetünkben a töltények az angol rendhagyó igék harmadik alakjai. Cél a párbajsorozat végén egyedüliként „életben maradni”.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék elején a résztvevők egy kört alkotnak. A játékvezető megnevezi az első játékost, akinek a két oldalán álló két játékos párbajozni fog, illetve a név után azonnal mondja egy angol rendhagyó ige magyar jelentését. A megnevezett játékos a neve hallatán leguggol, a mellette álló két játékos pedig egymásra fogja a kezeikkel formált pisztolyt. Aki előbb mondja ki az elhangzott ige Past Participle alakját helyesen, megnyeri a párbajt. A vesztes játékos hátrafelé kilép a körből. Az a játékos, aki leguggolt, feláll, és ő mondja a következő nevet és igét. Ha a két játékos egyszerre ad helytelen választ, mindketten kiesnek. Ha egyszerre adnak helyes választ, mindketten játékban maradnak. A játék végén, amikor már csak két játékos marad, a játékvezető mond igét/igéket addig, míg valamelyik játékos kiesik a játékból.
  18. A játék lezárása: Az a játékos győz, aki utoljára játékban marad. Ő lesz a Vadnyugat villámkezű hőse.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha iskolai keretek között játszuk a játékot, a győztes kaphat pluszt vagy „kisötöst”. A játék során kiderül, kinek mennyi ismétlésre, gyakorlásra van szüksége. Fel lehet hívni a figyelmet gyakori hibákra, komoly hiányosságokra. A stabilan helyesen elhangzó igealakokat is érdemes kiemelni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Adott tananyaghoz kapcsolódó szókincs átismétlésére is alkalmas a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bernhardt-Zseli Krisztina